اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور مسکن وزارت راه و شهرسازی خبر داد

شرکت 90 هزار نفر در آزمون مهندسان و کاردان‌های ساختمان در کشور

خبرگزاری فارس: معاون امور مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: حدود 90 هزار نفر در آزمون‌ ورود به حرفه متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی فنی ساختمان در سراسر کشور شرکت کردند.

شرکت 90 هزار نفر در آزمون مهندسان و کاردان‌های ساختمان در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان‎رضوی، ابوالفضل صومعه‌لو، در بازدید از حوزه‎های برگزاری این آزمون در مشهد اظهار داشت: در آزمون اسفندماه امسال که دومین مرحله از آزمون مذکور در سال جاری است، حدود 90 هزار نفر در سراسر کشور شرکت کردند.

وی افزود: این آزمون‎ها در راستای اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار می‎شود. آزمون ورود به حرفه برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته‌های معماری، شهرسازی، عمران، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برق، نقشه‌برداری و ترافیک برگزار می‌شود.

صومعه‎لو خاطرنشان کرد: همچنین آزمون ورود به حرفه‌ کاردان‎های فنی ساختمان برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار کاردانی در رشته‌های معماری، شهرسازی، عمران، نقشه‌برداری، تأسیسات مکانیکی و تأسیسات برقی و آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی نیز طی امروز و دیروز در سراسر کشور برگزار شد.

وی درباره رشته‎های شرکت کنندگان در آزمون گفت: 52 درصد از شرکت کنندگان در آزمون‎های امروز در رشته عمران، 20 درصد در رشته‎‏های تاسیسات مکانیکی و برق و 16 درصد در رشته معماری و سه درصد نیز در سایر رشته‌های اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی، کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی آزمون می‌دهند.

معاون وزیر خاطرنشان کرد: در استان خراسان‌رضوی در این آزمون 6 هزار و 578 نفر مهندس، 677 نفر کاردان و 352 نفر معمار تجربی متقاضی شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/70005/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول