اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد:

عنوان مهندس در جامعه مورد تعرض قرار گرفته است / اجازه تعرض به حریم اختصاصی مهندس ندهیم

خبرگزاری فارس: نایب رئیس نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که عنوان مهندس در جامعه تنزل پیدا کرده و مورد تعرض قرار گرفته است، گفت: نباید اجازه دهیم که این حریم بیشتر از این مورد تعرض واقع شود.

عنوان مهندس در جامعه مورد تعرض قرار گرفته است / اجازه تعرض به حریم اختصاصی مهندس ندهیم

انتظام سهمگین در حاشیه همایش تجلیل از مهندسان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام با اشاره به مناسبت همایش و بیان این‌که  روز مهندس در تقویم و سال‌نامه رسمی کشور در 5 اسفند نامگذاری شده است، از تأخیر در برگزاری همایش گرامی‌داشت مهندسان عذرخواهی کرد.

نایب رئیس نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این مطلب که جامعه مهندسی کشور امروز بالغ بر 250 هزار مهندس را در کل کشور شامل می‌شود، اظهار کرد: این مهندسان  در رشته‌های مختلف مهندسی ساختمان در هفت رشته تحصیلی مهندسی ساختمان که باید به مهندسی مهم و تأثیرگذار تبدیل شوند و یک جنبش عظیمی را به وجود بیاورند که هیچ گروه و نهادی قدرت مقابله با این جمع را نداشته باشد.

وی بر شناخت ارزش و قداست مهندسی تأکید کرد و عنوان داشت: انسجام و وحدتی را که باید بین این جامعه عظیم ایجاد کنیم بشناسیم و روز به روز به این انسجام بیفزاییم.

این مسئول با اعلام تعداد 2 هزار و 500 مهندس در استان کهگیلویه و بویراحمد این تعداد را در شهرستان کهگیلویه 350 نفر از رشته‌های مختلف ذکر کرد واین امر را در مقیاس خود در شهرستان کهگیلویه یک جمعیت مهم و تٔاثیر گذار دانست.

سهمگین در ادامه با اشاره به جایگاه مهندسان در آحاد جامعه گفت: تلاش ما این است که خودمان این روز و مناسبت را ارج بگذاریم و با توجه به جوی که در جامعه است به عنوان یک رسالت مهم اجازه ندهیم این نقش و جایگاه کمرنگ شود.

وی تصریح کرد: در بزرگ‌نمایی روز مهندس،  نقشی را که مهندسی در کشور دارد باید وجود داشته باشد و اولین رسالت و وظیفه خود ما این است که اجازه ندهیم تعرض به حریم اختصاصی مهندس شود.

این مسئول با تأیید این‌که شاهد هستیم که در جامعه و کل کشور این عنوان تنزل پیدا کرده و مورد تعرض قرار گرفته تا جایی که در یک بقالی، بزازی و هر صنفی به نام مهندس یکدیگر را صدا می‌زنند، متذکر شد: نباید اجازه دهیم که این حریم بیشتر از این مورد تعرض واقع شود و تلاش کنیم جایگاه اصلی مهندسی را احیاء کنیم.

نایب رئیس نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد در این راستا و برای احیای امر فوق تلاش‌های عظیمی را مطرح کرد و خواستار تبیین نقش و جایگاه مهندسی شد.

سهمگین بر توجه به نقش عام‌المنفعه بودن نظام مهندسی تأکید کرد و قوانین متعدد و قوانین موازی را از دیگر بحث‌ها برشمرد و یکی از موانع مهم پیش روی نظام مهندسی را قانون با عمر و طولانی شهرداری‌ها دانست.

این عضو نظام مهندسی در استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کارگران بدون تخصص، مصالح غیراستاندارد، فرهنگ ضعیف از رسالت‌هایی است که باید نسبت به آنان حساس بوده و اجازه پیشرفت ندهیم.

وی نقش رسانه‌ها را در این زمینه کمرنگ دانست و ضمن گلایه از اصحاب رسانه، ابراز داشت: رسانه ملی، استانی، رادیو و جراید به موضوعات مختلف به کرات می‌پردازند اما به بحث ساخت و ساز که در واقع جان و مال مردم است کم‌ترین توجه را دارند.

انتظام سهمگین در این همایش عدم مطالعه و شناخت دقیق وضعیت موجود استان و شهرستان‌ها را جهت اطلاع از این‌که ما کجا قرار داریم ذکر کرد.

انتهای پیام/82002/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول