اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران:

تنها از 5 درصد ظرفیت مهندسی مازندران استفاده می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران گفت: در حال حاضر تنها از پنج درصد ظرفیت نظام مهندسی مازندران استفاده می‌شود.

تنها از 5 درصد ظرفیت مهندسی مازندران استفاده می‌شود

مصطفی خاوری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با بیان اینکه ظرفیت اشتغال در مازندران در حوزه ساختمان فراوان است، اظهار کرد: با توجه به تعداد زیاد مهندسین این حوزه فضای مناسبی برای فعالیت دارد.

خاوری‌نژاد با اعلام اینکه سالانه حدود 5 میلیون مترمربع پروانه ساختمانی در نظام مهندسی صادر می‌شود، یادآور شد: ظرفیت مهندسی مازندران 100 میلیون مترمربع است.

*استفاده از تنها 5 درصد ظرفیت مهندسی مازندران

به گفته وی، پنج درصد ظرفیت کل جامعه مهندسین مازندران در حال استفاده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی در مهندسی مکانیک این شرایط بهتر است و از ظرفیت آنان بهتر استفاده می‌شود، یادآور شد: مهندسین مکانیک با تایید صلاحیت به عنوان بازرس گاز خانگی مشغول‌اند.

*عدم اجرای موافقتنامه کشوری آبفا در مازندران

وی با اشاره به اینکه در بخش آب و فاضلاب نیز موافقتنامه کشوری برای استفاده از مهندسین مکانیک به عنوان بازرس وجود دارد، تصریح کرد: هنوز درمازندران نتوانستیم این توافقنامه را اجرایی کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران یادآور شد: علاوه بر 1207 نفر مهندس مکانیک در نظام مهندسی، حدود 1560 نفر نیز فاقد پروانه هستند که می‌شود در زمان مقتضی از آنها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه مشکل هماهنگی با چندین مهندس در پروژه‌های ساختمانی تا سال گذشته وجود داشت، گفت: از سال گذشته ناظر هماهنگ‌کننده در پروژه‌های ساختمانی نهادینه شده و یکی از مهندسین به عنوان ناظر تعیین و با کارفرما هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد.

خاوری‌نژاد با اشاره به وضعیت بیمه مهندسین نیز اظهار داشت: بیمه تکمیل درمان مهندسین به صورت رایگان برای کل جامعه مهندسی تا سقف 10 میلیون تومان در حال انجام است.

وی افزود: در زمینه بیمه تامین اجتماعی نیز یک تفاهمنامه با سازمان تامین اجتماعی کشوری تعیین شده که دارای شرایط خویش فرمایی با شرایط بهتر است و مهندسین اگر بخواهند از این شرایط استفاده کنند به سازمان مراجعه کرده و از آن بهره‌مند شوند.

انتهای‌پیام/86011/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول