اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف افزایش تولیدات

دفتر نشست‌های راهبردی در فرمانداری بیجار تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار بیجار گفت: دفتر نشست‌های راهبردی با هدف افزایش تولیدات در بخش‌های مختلف در فرمانداری بیجار تشکیل می‌شود.

دفتر نشست‌های راهبردی در فرمانداری بیجار تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حمدالله کریمی در نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی شهرستان بیجار که در آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور با حضور جمع کثیری از فعالان اقتصادی این شهر برگزار شد اظهار داشت: باید با تمهیدات لازم، مشکلات و کمبودهای این منطقه را کاهش داده و تولیدکنندگان بخش‌های مختلف را با خدمات‌دهی مناسب حمایت کنیم.

این مسئول تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دولت و مردم دو جدای از هم نیستند بلکه هر دو در کنار هم برای آبادانی کشور تلاش می‌کنند.

فرماندار بیجار یادآور شد: ایران اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی و ملی دستاوردهای ارزنده‌ای دارد که بیرون آوردن انقلاب از دست انحصارطلبان، فرصت‌طلبان و استعمارگران بزرگترین آن است.

وی به آرمان و اهداف انقلاب به عنوان مکتب جهانی که موجب بیداری اسلامی در منطقه شده اشاره کرد و گفت: برای حفظ انقلاب به این وسعت و عظمت و پایداری آن و استقلال در زمینه اقتصادی نیاز به افزایش تولید و صنعت داخلی دارد که تحقق آن همکاری تمام مسئولان و مردم را می‌طلبد.

کریمی خاطرنشان کرد: شهرستان بیجار از لحاظ معدن و منابع طبیعی از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است که با شناسایی و استفاده از این موقعیت‌ها به افزایش تولید در شهرستان کمک شایانی شود.

فرماندار بیجار با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره توسعه‌ یافتگی و راهکارهای آن گفت: با سرلوحه قرار دادن بیانات معظم‌له در زمینه امید به زندگی، سطح سواد، رشد ارتباطات، افزایش بهره‌وری و غیره می‌توان به تولیدات مطلوبی دست یافت.

وی تاکید کرد: برای ریشه‌یابی در عدم پیشرفت شهرستان در زمینه افزایش تولیدات تمام بخش‌ها، باید راهکارها را بر عیب‌جویی و سیاسی‌کاری ترجیح داد.

این مسئول نوع نگاه به مقوله پیشرفت را نگاه علمی خواند و خاطرنشان کرد: نگاه ما به پیشرفت در امر تولید نباید سیاسی باشد بلکه با یک نگاه علمی و کارشناسانه در بخش اجرای شاخصه‌های مطلوب به افزایش تولید کمک کنیم.

فرماندار بیجار اضافه کرد: اولین راه برای دستیابی به ثروت ملی افزایش تولیدات ملی است و با شناخت موانع تولیدات و بررسی و تلاش برای مرتفع کردن آنها می‌توان به نتایج مطلوبی در این زمینه دست یافت.

کریمی تصریح کرد: خودداری از جانبداری و سیاسی‌کاری‌ها و احساس مسئولیت و استقلال فکری  لازمه نظارت بر اقدامات است که می‌تواند ما را در بخش پیشرفت تولیدات یاری رساند.

وی اضافه کرد: ما از شهرستان، ظرفیت‌ها و عوامل پیشرفت تولید و موانع آن شناخت مطلوبی نداریم که امید است با مطالعه و با سخت‌کوشی مسئولان در امر تولید در همه بخش‌ها این ظرفیت‌ها شناسایی و رشد تولیدات شهرستانی را بالا ببریم.

این مسئول خطاب به مدیران شهرستان گفت: امید است با تمامی وجود در خدمت پیشرفت از جمله پیشرفت تولیدات در تمامی بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی، دامداری و... باشیم و با حمایت انگیزه‌ای مضاعف برای ادامه کار در تولید کنندگان ایجاد کنیم.

وی اعلام کرد: در سال آینده دفتر نشست‌های راهبردی به صورت شهرستانی در فرمانداری تشکیل می‌شود که خروجی این نشست‌ها برای بالا بردن جرأت و روحیه مضاعف کاری تولید‌ کنندگان و در میدان کار و تلاش به دور از ناامیدی و تلاش در شرایط سخت اقتصادی خواهد بود.

فرماندار بیجار به افزایش سهم مشارکت بانک‎ها در اعطای تسهیلات اشاره و خاطرنشان کرد: باید در نحوه تسهیلات اعطایی برای طرح‎های صنعتی و تولیدی و معدنی و .. نظارت جدی صورت گیرد و در این زمینه حصول اطمینان به وجود آید.

کریمی با اشاره به اقتصاد مقاومتی در این راستا اشاره و تبعیت از فرامین رهبری، بررسی راه‌های حل مشکلات بخصوص در زمانه حاضر و مواجهه با انواع تحریم‌ها، مدیریت مصرف، شناخت خوب و واقعی تهدیدات دشمن و حمایت و رونق بخشیدن به بخش صنعت را از جمله راهکارهای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد در سال آینده تمام بخش‌های راکد امر تولیدات فعال و با توکل بر خدا سالی سرشار از خیر و برکت و پیشرفت برای شهرستان را خواهیم داشت.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه فعالان اقتصادی این شهرستان در بخش‌های مختلف تولیدی خود را در امر تولیدات و همه زمینه‌ها بیان کردند.

انتهای پیام/79015/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول