اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تداخل یا تقابل در 2 بازی شطرنج مازندران

خبرگزاری فارس: فراخوان دو مسابقه همزمان شطرنج در دو شهر استان و کنار نیامدن مسئولان هیئت شطرنج استان برای تغییر زمان، نوعی تداخل یا تقابل در شطرنج مازندران است.

تداخل یا تقابل در 2 بازی شطرنج مازندران

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، تاریخ برگزاری مسابقات لیگ شطرنج استان مازندران به میزبانی قائمشهر در حالی اعلام شد که دو هفته قبل از آن، شهرستان بهشهر به‌منظور برگزاری نخستین دوره مسابقات جام شادروان امید شاهپوری، برنامه‌ریزی و مراتب را به کمیته مسابقات و هیئت شطرنج استان اطلاع داده بود.

متولیان شطرنج مازندران با بی‌اعتنایی به این موضوع در 14 اسفندماه از طریق سایت‌های شطرنج قائمشهر و ساری، زمان برگزاری مسابقات لیگ را در تاریخ 23، 24 و 25 اسفند اعلام کردند، در حالی که نماینده هیئت شطرنج و مسئول برگزاری مسابقات جام شاهپوری بهشهر، 29 بهمن‌ماه، زمان برگزاری مسابقات را به اطلاع مسئول کمیته مسابقات لیگ استان رساند و همزمان در سایت‌های شطرنجی نظیر shatranjbaz.ir و achmaz.ir برگزاری مسابقات برای روزهای 24 و 25 اسفند فراخوان شد.

از طرفی هشت اسفندماه، نماینده هیئت شطرنج بهشهر به صورت حضوری در هیئت استان با دبیر آن جلسه مشترکی داشته و هماهنگی‌های لازم را انجام دادند؛ ضمن اینکه مکاتبات اداری هیئت شطرنج بهشهر و استان در 12 اسفند انجام شد.

اما بدون هیچ اعلام قبلی، دو روز بعد در 14 اسفند، زمانی که هیئت استان مطمئن شد، جام شاهپوری برگزار می‌شود، از طریق سایت‌های شطرنج استان زمان مسابقات را اعلام و پس از آن با دستپاچگی تمام در طول چند روز تمامی تیم‌ها را با تهدید به باخت و حذف، برای شرکت در لیگ استان فراخوان کرد و موضوع را در 19 اسفند به‌صورت مکتوب به تیم‌ها اعلام داشت.

پس از آن با پیگیری‌ها و نشست نماینده هیئت شطرنج بهشهر با رئیس هیئت استان مقرر شد با سرپرست تیم‌ها هماهنگ شود تا مسابقات از صبح چهارشنبه آغاز و صبح پنج‌شنبه به پایان برسد، اما با وجود موافقت سرپرستان، مسئول کمیته مسابقات لیگ زمانی که بازی‌های عصر چهارشنبه آغاز شد از سالن مسابقات اعلام کرد؛ بازی‌های لیگ براساس برنامه اولیه هیئت شطرنج استان برگزار می‌شود.

یکی از استدلال‌های متولیان شطرنج مازندران که فایل صوتی آن هم موجود است، انکار هماهنگی‌های لازم با هیئت استان و برنامه‌ریزی‌های شهرستانی بوده است.

به هر صورت هیئت شطرنج بهشهر با وجود حضور تنها 45 بازیکن، در دادن جوایز مسابقات نفرات برتر خلف وعده نکرد و حتی عصر جمعه یعنی روز اختتامیه بر تعداد جوایز افزود؛ این در حالی‌ است که مجموع جوایز لیگ استان به اندازه جایزه نفر نخست مسابقات جام شاهپوری نبود.

در مسابقات شطرنج بهشهر، بازیکنانی از استان‌های گیلان، گلستان، تهران، البرز، خوزستان و مازندران شرکت داشتند.

علی ولی‌زاده، هادی و حسین لامعی، علی فقیرنواز و علی اسدی که هرکدام کارنامه درخشانی در شطرنج کشور دارند از شاخص‌ترین بازیکنان حاضر در این جام بودند.

انتهای پیام/86001/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول