اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت دشتستان:

امید به زندگی در دشتستان 20 سال افزایش یافته است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت دشتستان گفت: امید به زندگی در دشتستان 20 سال افزایش یافته است.

امید به زندگی در دشتستان 20 سال افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، غلامرضا کهن عصر امروز در بازدید از اماکن بهداشتی دشتستان اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های بهداشتی در دشتستان نسبت به گذشته رشد محسوسی داشته و امیدوار هستیم این روند تداوم یابد.

وی افزود: رضایت‌مندی مردم مهم‌ترین اولویت است و برای بهبود شاخص‌های بهداشتی از تمام توان و ظرفیت موجود بهره می‌بریم.

کهن خاطر نشان کرد: در شهرستان دشتستان، مرگ و میر نوزادی هشت در هزار و موالید 91 در هزار است که نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارد.

رئیس شبکه بهداشت دشتستان با بیان اینکه امید به زندگی در دشتستان 20 سال افزایش یافته است، تصریح کرد: امید به زندگی در دشتستان در حال حاضر در زنان 74 سال و در مردان 72 سال است که نسبت به اوایل انقلاب حدود 20 سال امید به زندگی افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: پوشش واکسیناسیون در همه موارد 100 درصد است، دسترسی به آب آشامیدنی شهری 100 درصد و روستایی 98 درصد، جمع‌آوری و دفع زباله شهری 100 درصد و روستایی 90 درصد است که اغلب به صورت مکانیزه انجام می‌گیرد.

کهن بیان داشت: بر اساس آمار موجود، پوشش تنظیم خانواده نیز 70 درصد است که امیدوار هستیم روزبه‌روز شاخص‌های بهداشتی رشد کند.

وی گفت: شهرستان دشتستان در زمینه درمان جهش چشم‌گیری داشته، در بیمارستان 17 شهریور برازجان دو جراح متخصص مغز و اعصاب مشغول به کار شدند و با توسعه بیمارستان و مجهز شدن به آی‌.سی.یو جراحی مغز و اعصاب، شاهد کاهش چشم‌گیر مرگ و میر حوادث ترافیکی بوده‌ایم و در سال حدود 500 بیمار ترافیکی که قبلاً به بوشهر یا شیراز اعزام می‌شدند، هم‌اکنون در شهرستان مداوا می‌شوند.

کهن افزود: در بخش بهداشت استقرار برنامه پزشک خانواده در تمام شهرها و روستاهای شهرستان یکی از موفقیت‌هایی است که علاوه بر درمان مردم تأثیر بسزایی در شاخص‌های بهداشتی داشته است و این آمادگی وجود دارد که به محض تأمین اعتبار در شهر برازجان نیز برنامه پزشک خانواده اجرا شود.

وی تصریح کرد: از دیگر موفقیت‌های بهداشتی، بهبود وضعیت تغذیه کودکان و همچنین انجام نمونه‌برداری هیپوتیروئیدی و شنوایی‌سنجی تمام نوزادان در سطح شهرستان است که با این آزمایش‌ها می‌توان نوزادان کم‌شنوا یا ناشنوا و همچنین نوزادانی که مشکل کم‌کاری غدد تیروئید دارند را شناسایی و درمان کرد.

رئیس شبکه بهداشت دشتستان ادامه داد: از دیگر موفقیت‌های شهرستان می‌توان به مشاوره 100 درصدی قبل از ازدواج جوانان و همچنین اجرای طرح آهن‌یاری دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان دختر راهنمایی و دبیرستان اشاره کرد.

کهن در پایان گفت: از همه امکانات و توان موجود برای بهبود خدمات بهداشتی بهره می‌بریم.

انتهای پیام/2452/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول