اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز مطرح کرد

کمبود حوزه‌های علمیه در فارس

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز گفت: در فارس، مدارس علمیه پاسخگوی جمعیت مشتاق تحصیل در آن‌ها نیستند و با کمبود جا مواجه هستیم.

کمبود حوزه‌های علمیه در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در دیدار هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز فارس با وی اظهار داشت: امروزه همان‌طور که در آموزش و پرورش به حضور خیران مدرسه‌ساز نیازمندیم، در ساخت مدارس علمیه نیز به این امر نیاز است و رهبر معظم انقلاب نیز اشارات بسیاری در این مورد داشته‌اند.

وی افزود: در شرایط امروز جامعه به خاطر تحولات ایجاد شده، جوانانی هستند که برای حضور در حوزه‌های علمیه به ویژه در فارس و شیراز، اشتیاق دارند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: جمع بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حال حاضر مشغول به تحصیل در حوزه علمیه هستند و تعداد بسیار دیگری نیز اشتیاق به تحصیل علوم دینی دارند اما به دلیل نبود امکانات و فضای کافی از تحصیل در حوزه باز می‌مانند. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 40 نفر از فارع‌التحصیلان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها، در حوزه علمیه شیراز مشغول تحصیل هستند، گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در سفر اخیرشان به استان قم نیز اشاره فرمودند، مدارس علمیه نیز باید به عنوان مدرسه در نظر گرفته شوند و خیران مدرسه‌ساز به این مدارس توجه ویژه داشته باشند.

ایمانی با اشاره به جایگاه رفیع مدارس علمیه و پاداش اخروی در ساخت این حوزه‌ها تصریح کرد: در شهرستان‌های فارس مدارس علمیه پاسخگوی جمعیت مشتاق نیستند و با کمبود جا مواجه هستیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس تصریح کرد: بعد از انقلاب روحانیت و ائمه جمعه مردم را به امر ساخت و ساز مدارس تشویق کردند و در حقیقت عامل اصلی برای حضور خیران در ساخت مدارس روحانیت و علمای اسلام بودند که باعث شدند مردم به ساخت مدارس آموزش و پرورش اقدام کنند.

وی همچنین ابراز داشت: اکنون لازم است خیران مدرسه‌ساز، ساخت مدارس علمیه را در دستور کار خود قرار دهند و با ساخت سربازخانه‌های حضرت ولیعصر (عج) موجبات خوشنودی دل آن حضرت را فراهم کنند.

ایمانی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های خیران در بخش قرآنی و ساخت دارالقرآن‌ها در این استان اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط مناسب فارس و فعالیت‌های صورت گرفته در امر قرآن در آن، باید به عنوان استان قرآنی در کشور مطرح شود و «دروازه قرآن» به معنای واقعی عینیت پیدا کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس ادامه داد: با توجه به اینکه ابن بطوطه در سفرنامه خود در حدود 700 سال پیش، وجود قرآن در پیشخوان تمام مغازه‌های شیراز را مورد توجه قرار داده، مشخص می‌شود که شهر مقدس شیراز سابقه قرآنی بسیاری دارد و در واقع یک شهر قرآنی بوده است.

در این دیدار مسئولان آموزش و پرورش این استان و نماینده مجمع خیرین مدرسه‌ساز گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در ساخت مدارس را ارائه کردند.

انتهای پیام/2448/ت/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول