اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتحادیه لبنی ایران خبر داد

تعیین روش‌های قیمت‌گذاری جدید محصولات لبنی

خبرگزاری فارس: دبیر اتحادیه لبنی ایران از تعیین روش‌های قیمت‌گذاری جدید شیر و محصولات لبنی خبر داد و گفت: در کارگروه کنترل بازار مصوب شد روش محاسبه بهای تمام شده محصولات لبنی و شیر خام به حساب‌رسان منتخب وزارت دادگستری ارجاع شود.

تعیین روش‌های قیمت‌گذاری جدید محصولات لبنی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رضا باکری ظهر امروز در نشست هماهنگی بررسی مشکلات محصولات لبنی مازندران اظهار داشت: به طور کلی مقرر شد هرگونه توزیع نهاده‌های دامی از جانب هر مرجع، اتحادیه و تشکلی مستقیماً زیر نظر مدیرکل ستاد بسیج اقتصادی کشور به عنوان مسئول تنظیم بازار نهاده‌های دامی و شیر خام و با همراهی سعید سلطانی رئیس اتحادیه دامداران کشور پیگیری شد.

وی افزود: در این رابطه با مدیران و تشکل‌های ذی‌ربط استانی هماهنگی لازم صورت گرفت.

باکری به موارد قانونی و توافق حاصله در این ارتباط اشاره کرد و گفت: پشتیبانی امور دام کشور بر اساس مصوبه هیئت وزیران موظف شد از طریق کارخانه لبنی و یا مستقیماً به دامدار طی چک یا سفته بدون محاسبه کارمزد بر اساس ضرایب به ازای هر کیلوگرم شیر به میزان 190 گرم، نهاده‌ها و خوراک دام، سبوس به مقدار 190 گرم، جو به میزان 245 گرم و ذرت به مقدار 245 گرم تحویل دامداری‌های استان‌ها شد.

وی افزود: البته با ارائه قرارداد خرید شیر خام بین دامدار و کارخانه لبنی که به تایید اتحادیه دامداران آن استان نیز رسیده این خوراک دام تحویل داده می‌شود.

دبیر اتحادیه لبنی ایران درباره آخرین توافق به دست آمده درباره محاسبه بهای تمام شده محصولات لبنی بیان داشت: در کارگروه کنترل بازار مصوب شد روش محاسبه بهای تمام شده محصولات لبنی و شیر خام به حساب‌رسان منتخب وزارت دادگستری به ریاست وزیر دادگستری به عنوان کارشناسان رسمی ارجاع شود.

وی یادآور شد: در نتیجه مبنای روش محاسباتی، فرمول قیمت‌گذاری آینده محصولات لبنی و شیر خام بر اساس تفاهم و توافق دامداران، صنایع لبنی و سازمان‌های دولتی ذی‌ربط قرار گیرد.

باکری اضافه کرد: قیمت‌گذاری شیر خام به دو روش اعلام شده شروع شده و در مورد لبنیات قراردادهای مورد نظر امضا و به زودی عملیاتی می‌شود به طوری که تا حدود 55 روز پس از امضای توافقنامه کارشناسان فرصت دارند فرمول و روش قیمت‌گذاری را معلوم و ابلاغ کنند.

انتهای پیام/2296/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول