اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی خبر داد

اقامت 940 هزار گردشگر خارجی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی از اقامت 940 هزار گردشگر خارجی در 11 ماه گذشته در این استان خبر داد.

اقامت 940 هزار گردشگر خارجی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز تراب محمدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این آمار شامل گردشگرانی است که دست کم یک شب در آذربایجان‌شرقی اسکان و اقامت داشته و این استان را به عنوان مقصد سفر انتخاب کرده‌اند.

وی عمده گردشگران ورودی به آذربایجان‌شرقی را گردشگران سلامت عنوان کرد و گفت: این استان در حوزه سلامت و درمان بسیار فعال است و با کمی همت و تلاش بیشتر می‌توان این حوزه را تقویت کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: بیش از 40 درصد اقتصاد استان در دست گردشگران خارجی است.

محمدی در عین حال خاطرنشان کرد: گردشگران حوزه سلامت شدیداً نیاز به ساماندهی دارند که به همین خاطر در حال تهیه و اجرای طرحی در این زمینه هستیم.

سامانه پیامک میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی راهنمای گردشگران نوروزی

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی گفت: در ایام تعطیلات سال نو و آغاز سفرهای نوروزی سامانه پیامک این سازمان راهنما و پاسخگوی نیازهای گردشگران نوروزی است.

محمدی اظهار کرد: سامانه پیامک در روزهای نوروز به طور شبانه‌روزی پاسخگوی تمام مسائل مطرح شده از سوی گردشگران در حوزه ستاد تسهیلات و عملکرد تمام اعضای ستاد خواهد بود.

وی تشریح کرد: گردشگران می‌توانند با ارسال پیامک به این سامانه، تمام انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را از این سازمان و یا دستگاه‌های ذی‌ربط در امر گردشگری مطرح کرده و در نظرسنجی‌های مطرح شده شرکت کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: مهمانان می‌توانند در تعطیلات نوروز موضوعات مورد نظر خود را برای ارتباط با بخش‌های مختلف این سازمان به شماره 300001838 پیامک کنند.

وی تصریح کرد: انواع نقشه، بروشور راهنمای اماکن، آثار تاریخی و گردشگری استان، لوح‌های فشرده و سایر اقلام فرهنگی در نقاط مختلف استان همچنین ورودی‌های شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌شرقی توزیع می‌شود.

محمدی اظهار کرد: تمام بخش‌های مختلف ستاد تسهیلات سفر استان، با بسیج نیروها و فعالیت شبانه‌روزی تلاش خود را برای ایجاد سفری ایمن و راحت برای گردشگران نوروزی در آذربایجان‌شرقی فراهم کرده‌اند.

اتوبوس‌های گردشگری در آذربایجان‌شرقی

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی از افزوده شدن اتوبوس‌های گردشگری به جاذبه‌های استان خبر داد.

محمدی اظهار کرد: اتوبوس‌های گردشگری در ایام تعطیلات نوروز در شهرهای مختلف استان، گردشگران را به محل جاذبه‌های تاریخی آذربایجان‌شرقی می‌برند و این ابتکار در پنج سال گذشته به قدری با استقبال گردشگران مواجه شده است که خود اتوبوس‌های گردشگری به جاذبه‌های گردشگری افزوده شده است.

وی افزود: اتوبوس‌های گردشگری در اکثر شهرهای استان مانند سال‌های گذشته برای تسهیل جابه‌جایی و عبور و مرور گردشگران در بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فعالیت می‌کنند.

محمدی یادآور شد: حجم بالای سفر به استان در سال‌های گذشته، توجه به ارائه اطلاعات درست و هدایت مسافران در مسیرهای مناسب گردشگری را بیش از پیش برای فعالان و مسئولان ستاد تسهیلات سفر استان ضروری کرده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا مانند سال‌های قبل، پیش‌بینی فعالیت تعداد قابل توجهی اتوبوس گردشگری برای انتقال به نقاط مهم گردشگری شهرستان‌های استان انجام شده تا مسافران بتوانند ضمن بازدید از آثار و بناها و جاذبه‌های هر شهر، بر غنای سفر خود نیز اضافه کنند.

دبیر ستاد تسهیلات سفر استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: طرح اتوبوس‌های گردشگری با همکاری شهرداری‌های شهرهای مختلف آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود که بر اساس برنامه از پیش تعیین‌ شده، علاقمندان ضمن بازدید از آثار مناطق مختلف توضیحات و راهنمایی‌های لازم را نیز در این زمینه دریافت می‌کنند.

محمدی ضمن تشکر از تمام تلاشگران این حوزه به ویژه شهرداری‌ها افزود: به جز شهر تبریز، شهرهای مراغه، مرند و اهر نیز از اتوبوس‌های گردشگری استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/60002/ط40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول