اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی:

صنایع غذایی آذربایجان‌غربی رشد قابل قبولی داشته است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: توسعه صنایع غذایی آذربایجان‌غربی به دلیل وجود پتانسیل‌های بسیار در این زمینه است.

صنایع غذایی آذربایجان‌غربی رشد قابل قبولی داشته است

 سیداحمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به پتانسیل‌های بخش صنایع غذایی در آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: وجود مراکز علمی و تحقیقاتی تخصصی صنایع غذایی در ارومیه از جمله، مراکز تحقیقات رفرنس جهانی آرتیمیا، پژوهشکده سیب و انگور، مرکز تحقیقات شیلات و مرکز کشت هیدروپونیک جهاد دانشگاهی یکی از عوامل توسعه صنایع غذایی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی در تولید برخی محصولات غذایی رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: این استان رتبه نخست کشوری در تولید عسل، سیب درختی و تعداد و قدمت کارخانجات کنسانتره و آب میوه را دارا است.

موسوی آذربایجان‌غربی را به عنوان قطب تاکداری کشور با پنجاه واریته انگور و تولید بیش از 220 هزار تن انگور در سال برشمرد و اذعان داشت: توانمندی قابل توجه آذربایجان‌غربی در بخش تولید ماشین‌آلات صنایع غذایی یکی از عوامل احداث شهرک فن‌آوری الکترونیک و صنایع غذایی ارومیه است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی افزود: کشت 22 نوع محصول زراعی آبی و 10 نوع محصول زراعی دیمی و خودکفایی آذربایجان‌غربی در تولید محصولات زراعی و باغی و همچنین تولید مازاد بر مصرف محصولات گندم، چغندر قند، نخود، سیب و انگور در رشد و توسعه صنایع غذایی این استان تاثیر مثبت داشته است.

وی ادامه داد: وجود NGO‌ و تشکل‌های تخصصی متعدد و فعال در صنایع غذایی از سایر پتانسیل‌های حوزه صنایع غذایی آذربایجان‌غربی است.

انتهای پیام/61010/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول