اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از شهرک‌های صنعتی:

سرمایه‌گذاران را گرفتار سخت‌گیری‌های شهرک‌ صنعتی نکنید

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد شدید از مدیریت شهرک‌های صنعتی در این استان گفت: مدل کار شهرک‌های صنعتی از این نوع است که خودشان قفل می‌اندازند، ولی خودشان هم نمی‌توانند آن قفل‌ها را باز کنند.

سرمایه‌گذاران را گرفتار سخت‌گیری‌های شهرک‌ صنعتی نکنید

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد شدید از برخی سخت‌گیری‌ها و سنگ‌اندازی‌های برخی مدیران در راه سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان اظهار داشت: درب اتاق استاندار به روی همه سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان باز است و من هیچ‌گاه برای ملاقات و دیدار با این افراد وقت تعیین نمی‌کنم و هر وقت که لازم ببینند می‌توانند مسائل، مشکلات و خواسته‌های خود را در میان بگذارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در پاسخ به پیشنهاد رئیس سازمان صنعت و معدن مبنی بر تقاضای یک سرمایه‌گذار برای احداث پایانه صادراتی و تعیین زمین آن در شهرک‌ صنعتی شماره سه سخن می‌گفت، ادامه داد: از شما مدیران و مسئولان سازمان صنعت و معدن می‌خواهم که این سرمایه‌گذار را نیز به مانند قبلی‌ها گرفتار شهرک‌های صنعتی نکنید، زیرا این کار به معنی فرار سرمایه‌گذار است.

صابری با انتقاد شدید از مدیریت شهرک‌های صنعتی در این استان گفت: مدل کار شهرک‌های صنعتی از این نوع است که خودشان قفل می‌اندازند، ولی خودشان هم نمی‌توانند آن قفل‌ها را باز کنند.

همه موانع کار سرمایه‌گذار پایانه صادراتی را یکجا برطرف کنید

وی با بیان اینکه در شهرک‌های صنعتی ما هیچ چیزی صادرات نمی‌شود، تصریح کرد: حالا ما بخواهیم در جایی که هیچ چیز صادر نمی‌شود و همه کالاهای صادراتی ما در بیرون از شهرک‌های صنعتی هستند، پایانه صادراتی بزنیم.!!

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گزارش رئیس سازمان صنعت و معدن افزود: از سفر دوم هیئت دولت به این استان تاکنون سرمایه‌گذار را معطل کردند تا منصرف شده و حالا که یک سرمایه‌گذار دیگر متقاضی این کار شده، نباید گرفتار شهرک‌های صنعتی و سخت‌گیری‌های بی‌مورد آنها شود.

وی با انتقاد شدید از شهرک‌های صنعتی ادامه داد: متأسفانه این شرکت در ماجرای شن و ماسه و انتقال کارخانه‌ها نیز چنین بازی‌هایی را درآورد و متأسفانه در این شرکت اطلاعات و آمار مدیر با اطلاعات و آمار سازمان همخوانی ندارد.

صابری که با حالت تعجب و تأثر سخن می‌گفت، به موضوع سنگ‌اندازی‌ها در مقابل احداث یک صنعت دارویی از سوی شرکت سینره یاسوج اشاره کرد و یادآور شد: سرمایه‌گذار این شرکت دارویی با وجود هزینه کردن و ساخت سوله ولی به علت سنگ‌اندازی و کم‌کاری برخی مدیران از این کار مهم در این استان منصرف شده و این کار را اکنون در آن سر کشور انجام داده و اتفاقا نیز 20 روز آینده مراسم افتتاح آن است، که این موضوع انصافا" جای تأسف دارد.

شهرک‌های صنعتی به جز نصب سر در شیک و فضای سبز کاری برای تولید و صادرات نکرده است

وی خطاب به سازمان صنعت و معدن ابراز داشت: وقتی می‌بینیم کجا داریم به پای تولیدکننده قفل می‌زنیم، دیگر سرمایه‌گذاران را گرفتار شهرک‌های صنعتی نکنید و همه شرایط را برای آنها فراهم کنید که بیرون از شهرک‌های صنعتی کار کنند.

صابری خاطرنشان کرد: با وجود این ایرادات کار ولی بستر لازم برای سرمایه‌گذاری در این استان مهیا است و مدیران نیز موظف هستند هر مانع و ایرادی در سد راه یک سرمایه‌گذار وجود دارد را یکجا برطرف کنند که سرمایه‌گذار و تولیدکننده برای کارهای اداری و موافقت‌ها به زحمت نیفتد.

صابری بیان کرد: شهرک صنعتی ما یک سردر شیک زده و کمی فضای سبز ولی مشکل استان ما این حرف‌ها نیست، زیرا دوره شعار دادن و تبلیغات شعاری گذشته و مشکل این استان با کار و تلاش حل می‌شود نه شعار و پشت میز نشینی.

انتهای پیام/82005/ب40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول