اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 2 سال گذشته محقق شد

تولید مستمر و بدون وقفه گاز در پالایشگاه جم

خبرگزاری فارس: مسئول اچ‌اس‌ای پالایشگاه جم از تولید مستمر و بدون وقفه گاز در پالایشگاه جم طی دو سال گذشته خبر داد.

تولید مستمر و بدون وقفه گاز در پالایشگاه جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، محمدرضا دهقان‌منشادی در بازدید از بخش‌های مختلف پالایشگاه جم اظهار داشت: شرکت پالایش گاز فجر جم بزرگترین پالایشگاه گاز کشور است و خصوصیاتی متمایز نسبت به دیگر پالایشگاه‌های گاز کشور دارد، این پالایشگاه مدیریت فرودگاه، شهرک، مخازن و تأسیسات پالایشگاهی را بر عهده دارد و این در حالی است که در پارس جنوبی هر فاز تنها تأسیسات پالایشگاهی خود را مدیریت می‌کند.

وی با بیان اینکه حداکثر ظرفیت پالایشگاه، رکورد 125 میلیون متر مکعب در روز بوده است، ادامه داد: این امر برای کشور و پالایشگاه نقطه عطفی بوده است که سال گذشته شاهد بودیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: ممکن است در طول سال تلفات فردی داشته باشید و این حوادث اگر چه خوشایند نیست، اما مانع تولید مستمر نمی‌شود؛ در فصل سرما تولید 125 میلیون متر مکعب گاز طبیعی کشور، قطع نشد و خوشبختانه در دو سال گذشته تولید مستمری داشته‌ایم و نتیجه آن احساس مسئولیت شدید کارکنان و مدیریت خوب مجموعه است که با ریز مسایل مجموعه آشنا و از دل مجموعه بالا آمده است.

دهقان‌منشادی تصریح کرد: مدیریت مجموعه پالایشگاه کاملاً به مسایل ایمنی واقف است و اولویت تمام مسایل این پالایشگاه را ایمنی می‌داند و اگر اتفاقی بیفتد، شما با مشکلی جدی در تولید مستمر خود مواجه می‌شوید.

وی اضافه کرد: این است که مجموعه HSE ما به سبب مدیریت خوب و نظارت مستمر، مجموعه‌ای پویا است و در همین راستا، حدود 150 نفر پرسنل که ترکیبی از نیروهای ارکان ثالث و رسمی هستند، مجموعه را اداره می‌کنند.

دهقان‌منشادی در ارتباط با امکانات بخش ایمنی و آتش‌نشانی گفت: مجموعه ما شامل چهار ایستگاه آتش‌نشانی در بندر سیراف، فرودگاه، ایستگاه مجهز پالایشگاه و در شهرک توحید است که همه این موارد از نظر تجهیزات به‌روزآوری شده‌اند؛ از نظر منابع انسانی نیز با توجه به آزمون‌های دوره‌ای که گرفته می‌شود، توانایی‌های کارکنان به‌صورت استاندارد نگه داشته می‌شود تا بتوانند پاسخگوی شرایط اضطراری مجموعه باشند.

مسئول اچ‌اس‌ای پالایشگاه جم خاطر نشان کرد: یکی از موارد مهم برای ما، بحث پروژه تعمیرات اساسی شرکت است، در پالایشگاه‌های دیگر، ورودی و خروجی به مدت مشخص بسته می‌شود و همه واحدها در اختیار تعمیرات اساسی قرار می‌گیرد، اما شرکت پالایش گاز فجر جم، بیش از شش ماه یعنی نیمه اول سال را از فروردین تاکنون درگیر پروژه تعمیرات اساسی است، با این تفاوت که این تعمیرات به صورت واحد به واحد انجام می‌شود.

دهقان‌منشادی گفت: این قضیه با درنظر گرفتن شرایط ایمنی، محیط زیستی و دیگر موارد انجام می‌شود و در کنار این، در این منطقه با بحران آب جدی هم مواجه هستیم و این بحران آب به صورتی است که همکاران ما در بخش روابط ‌عمومی به فکر پیدا کردن راهکارهای مناسب برای کاهش مصرف آب هستند.

وی از کاهش 78 درصدی مصرف آب در پالایشگاه جم خبر داد و افزود: در این بخش ما از سال 86 تا سال 90، تلاش زیادی برای کاهش مصرف آب داشته‌ایم و حدود 78 درصد مصرف آب را در پالایشگاه کاهش داده‌ایم.

دهقان منشادی در پایان بیان داشت: این کار ارزشمند با تمهیداتی از قبیل گذاشتن کنتور و استفاده از تمهیدات ویژه‌ای انجام شده و در بحث پدافند غیرعامل که این روزها بحث مهمی است و جزو تأکیدات مقام معظم رهبری نیز هست، از سال 88 نیز پروژه پدافند غیرعامل در این‌جا کلید خورد و این‌جا به‌ عنوان پایلوت شرکت ملی گاز برگزیده شد.

انتهای پیام/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول