اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم افتتاح کارخانه تولید لنت ترمز خودرو در زرندیه

استاندار مرکزی: پالایشگاه شازند روزانه 16 میلیون لیتر بنزین تولید می‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی در مراسم افتتاح کارخانه تولید لنت ترمز گفت: بهره‌برداری از طرح توسعه پالایشگاه شازند که به زودی با حضور رئیس جمهور انجام می‌شود ظرفیت تولید بنزین این پالایشگاه را به16 میلیون لیتر در روز می‌رساند.

استاندار مرکزی: پالایشگاه شازند روزانه 16 میلیون لیتر بنزین تولید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ‌در مراسم افتتاح کارخانه تولید کننده انواع لنت‌های ترمز خودرو در شهرستان زرندیه اظهار داشت: متخصصان ایران اسلامی بدون نیاز به کشور‌های بیگانه طرح توسعه پالایشگاه شازند اراک را به اتمام رساندند و به زودی و با حضور رئیس جمهور این پالایشگاه در حرکتی بی‌نظیر خواهد توانست روزانه 16 میلیون لیتر بنزین تولید کند و ظرفیت تولید بنزین را از چهار و نیم میلیون لیتر به 16 میلیون لیتر در روز افزایش دهد.

وی همچنین از دستاورد‌های متخصصان ایرانی در طرح توسعه پالایشگاه شازند اراک که یکی از بی‌نظیرترین پروژه نفتی کشور است، پرده برداشت و افزود: این پالایشگاه که از بی سابقه‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا برخوردار است به همت متخصصان ایرانی قادر خواهد بود روزانه 75 هزار بشکه مازوت را تبدیل به بنزین با کیفیت بالا کند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه برای طرح توسعه پالایشگاه شازند اراک حدودا 10 میلیارد دلار هزینه شده است بیان کرد: آمریکایی‌ها تا به حال نتوانسته‌اند روزانه بیش از 30 هزار بشکه مازوت را تبدیل به بنزین کنند، این در حالی است که متخصصان و دانشمندان ایران اسلامی با همت و اراده پولادین خود 75 هزار بشکه مازوت را در روز به بنزین با کیفیت بالا تبدیل می‌کنند.

شعبانی‌فرد هدف آمریکایی‌ها و استکبار را از تحریم بنزین، تسلیم کردن جمهوری اسلامی ایران در برابر خواسته‌های خودشان عنوان کرد و ادامه داد: این تحریم‌ها نه تنها برای دشمنان سودی نداشت بلکه برای متخصصان ایرانی به فرصتی برای توسعه و پیشرفت کشور تبدیل شد که امروز نمونه‌هایی از این پیشرفت‌ها و تکنولوژی‌ها را شاهد هستیم که توانسته است تحریم‌ها را خنثی کند.

وی با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر بزرگ‌ترین واحد RFCC و بزرگترین واحد بنزین‌ساز جهان در پالایشگاه نفت امام خمینی شازند با ظرفیت 90 تا 95 بشکه در روز است تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح و افزایش تولید روزانه بنزین به 16 هزار بشکه در روز، ساخت بنزین با استاندارد یورو چهار و پنج و سوخت بیشتر هواپیماها در پالایشگاه شازند اراک تامین خواهد شد.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه باید به توانمندی‌های متخصصان ایرانی توجه و ایمان داشت، گفت: حدود یک چهارم صنعت کشور با دو هزار و 850 واحد صنعتی در استان مرکزی است که باید با فراهم کردن زیرساخت‌های سرمایه گذاری داخلی و خارجی و با اقتصاد مقاومتی در این استان تحریم‌ها و تهدید‌های دشمنان را با تولید کالاهای با کیفیت  به فرصت تبدیل کنیم و علاوه بر تامین نیاز داخل به فکر تصاحب بازارهای خارجی نیز باشیم.

مرحله نخست کارخانه اتحاد لنت پیشرو صنعت تولید کننده انواع لنت‌های ترمز خودرو که امروز و با حضور استاندار مرکزی در شهر صنعتی مامونیه زرندیه افتتاح و به بهره‌برداری رسید، با 800 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی بدون استفاده از تسهیلات دولتی در زمینی به مساحت 21 هزار و 500 متر مربع احداث و زمینه اشتغال حدود 50 نفر را فراهم آورده است.

این مجموعه صنعتی در زمینی به مساحت 50 هزار متر مربع و در سه فاز که فاز دوم آن در زمینه تولید باطری در پنج ماه آینده و فاز سوم کارخانه در زمینه تولید دینام و استارت خودرو است تا پایان سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/87001‌/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول