اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

موانع و چالش‌های فراروی تشکیل کابینه جدید نتانیاهو

خبرگزاری فارس: آخرین فشارهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر رهبران احزاب این رژیم برای تشکیل دولت آینده نیز بی‌نتیجه ماند.

موانع و چالش‌های فراروی تشکیل کابینه جدید نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «الشرق الجدید» فشارهای «بنیامین نتانیاهو» برای تشویق رهبران حزب «لیکود بیتنا» و «آینده اینجاست» برای تشکیل کابینه راه به جایی نبرد.

بر اساس این گزارش همه مسائل اساسی طرفین از جمله تعداد وزرای دولت و موضوع مربوط به خدمت سربازی یهودیان حریدیم حل و درباره آن توافق شده است و تنها توافق بر سر دو وزارتخانه آموزش و داخلی باقی مانده است و بنا به گفته برخی منابع، حزب «آینده اینجاست» حاضر به چشم‌پوشی از وزارت داخلی شده اما حاضر نیست از وزارت آموزش چشم‌پوشی کند.

نتانیاهو برنامه‌ریزی کرده بود که امروز چهارشنبه جلسه‌ای در کنست برگزار و وی وزرای کابینه جدید خود را برای کسب رأی اعتماد معرفی کند و پیش‌بینی می‌شد که دیروز وی توافق برای تشکیل کابینه را اعلام و به «شیمون پرز» رئیس رژیم صهیونیستی معرفی نماید اما بنا به دلایلی از جمله عدم توافق بر سر وزرات آموزش که نتانیاهو قول داده «جدعون ساعر» از حزب لیکود آن را بر عهده بگیرد، اعلام تشکیل کابینه اتفاق نیفتاد.

بر اساس این گزارش یکی دیگر از موانع تشکیل کابینه جدید نتانیاهو مربوط به کاهش تعداد وزرا تا 20 وزیر است که باعث ایجاد اختلاف با «زیپی لیونی» رئیس حزب «حرکت» شده است که تعهد برای تصدی دو وزارتخانه را کسب کرده بود و لیونی با هر گونه توافق با وی خواه در زمینه وزارتی و یا سیاسی مخالفت کرده و گفته است در صورتی که به توافقات صورت گرفته دست نیابد در آن صورت ترجیح می‌دهد معارض باقی بماند و این در حالی است که حزب «خانه یهودیان» به اعطای مسئولیت مذاکرات با تشکیلات خودگردان به لیونی اعتراض کرده است.

درباره موضع حزب «آینده اینجاست» در خصوص وزارت آموزش نیز اخبار ضد و نقیض وجود دارد و برخی‌ها گفته‌اند که «یائیر لبید» گفته اگر وزیر آموزش از حزب وی نباشد، هرگز در دولت مشارکت نخواهد کرد و این در حالی است که برخی‌ها نیز گفته‌اند که احتمالا وی با وزارت دوره‌ای دو وزیر یکی از لیکود و دیگری از حزب «آینده اینجاست» در وزارت آموزش موافقت کند.

این در حالی است که دومین مهلت نتانیاهو برای تشکیل کابینه جدید عصر روز شنبه آینده به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول