اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«خالد البطش» از رهبران جهاد اسلامی در گفت‌وگو با فارس:

هدف غرب خارج کردن ایران از دایره درگیری با اسرائیل است/ایران هرگز تسلیم نخواهد شد

خبرگزاری فارس: یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران برای قدم برداشتن در زمینه پیشرفت علمی و فن‌آوری با هدف تقویت حاکمیت و استقلال خود در جهت خدمت به منافع ملت ایران، مصمم است.

هدف غرب خارج کردن ایران از دایره درگیری با اسرائیل است/ایران هرگز تسلیم نخواهد شد

«خالد البطش» در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری فارس در غزه گفت که ایران برای قدم برداشتن در زمینه پیشرفت‌های علمی و فنآوری مصمم است و این امر نیز به دلیل تمایل ملت این کشور برای تحقق دستاوردهای عظیم برای کشور است و مجلس شورای اسلامی این تصمیم را اتخاذ کرده است و رهبران ایران هرگز دست از پیشرفت علمی برنخواهند داشت به همین دلیل بحران با غرب نیز تا زمانی که تهران این مسئله را به نفع خود یکسره نکرده است، همچنان ادامه خواهد داشت.

اخیرا اظهارات خصمانه مقامات غربی علیه ایران که به تداوم استفاده از فنآوری صلح‌آمیز هسته‌ای تاکید دارد، بیشتر شده است و در همین رابطه «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی به غربی‌ها هشدار داد که مراقب رفتار خود باشد در غیر این صورت ایران مجبور خواهد شد تعامل با آنها را تغییر دهد و تاکید کرد که تهران هرگز به واشنگتن برای خرید زمان جهت انجام ماجراجویی جدید علیه ایران اجازه نخواهد داد.

نتانیاهو به دنبال باج‌خواهی از واشنگتن است

این رهبر جهاد اسلامی همچنین به تلاش غرب برای مهار ایران به روش‌های مختلف اشاره و تاکید کرد که غرب در این کار هرگز موفق نخواهد شد.

وی افزود که هدف غرب از این کار، خارج کردن جمهوری اسلامی ایران از معادله درگیری با رژیم صهیونیستی است تا ایران نیز در دایره هم‌پیمانان غیرمخالف سیاست‌های کاخ سفید قرار گیرد، امری که نقش ایران را در داخل مرزهای خود محصور خواهد کرد و از آنجا که ایران از تمایلات غرب نافرمانی می‌کند، آمریکا امروز به این دلیل و نیز به خاطر حمایت‌های ایران از قضیه فلسطین و مواضع ضد اسرائیلی ایران و دستاوردهای علمی و فنآوری آن را مجازات می‌کند. 

البطش از ایران خواست تا به مسیر تحقق برنامه‌های علمی مختلف به سرعت ادامه دهد زیرا این امر منبع قدرت نه فقط برای ملت ایران بلکه برای همه ملت‌هاست و اظهارات خصمانه علیه ایران ادامه خواهد داشت زیرا غرب نمی‌خواهد جمهوری اسلامی یک کشور هسته‌ای خواه صلح‌آمیز و یا نظامی باشد و غرب(آمریکا و اروپا) نمی‌خواهند کسی غیر از آنها تکنولوژی صنایع هسته‌ای و یا تکنولوژی ماهواره‌ای و یا هر گونه توانایی علمی دیگر را که به استقلال کشورهای منجر می‌شود، در اختیار داشته باشد.

وی افزود: ایران سعی دارد یک کشور مستقل و خودکفا باشد و غرب هرگز این را نمی‌پذیرد و اظهارات خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران برای جدایی آن از محیط عربی و اسلامی ادامه خواهد داد.

البطش در واکنش به خبر روزنامه صهیونیستی هاآرتص مبنی بر اینکه «بنیامین نتانیاهو» از شدت اظهارات ضد ایرانی خود کاسته و کمتر درباره حمله مستقل علیه ایران سخن می‌گوید، اظهار داشت: نتانیاهو به دنبال باج‌خواهی از دولت آمریکا در این قضیه به منظور دستیابی به کمک‌های مالی و نظامی از آن و اعمال فشار بر کشورهای عربی هم‌‌پیمان آمریکا با هدف تقویت روابط خود با اسرائیل است.

ترور چاوز با سم بعید نیست

این رهبر جهاد اسلامی همچنین ترور «هوگو چاوز» رئیس جمهور ونزوئلا از طریق سم را بعید ندانست و گفت: در جهان دیپلماسی قتل و ترور وجود دارد و یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان یکی از قربانیان ‌آن است و پیش از وی نیز رهبران زیادی بوده و امروز نیز چاوز قربانی آن شده است و دلیل آن هم مواضع انقلابی وی در یاری ملت‌های مظلوم و مخالفت با سلطه آمریکاست.

البطش در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است «کیم جانگ اون» رئیس جمهور کره شمالی نیز به سرنوشت عرفات و چاوز دچار شود، اظهار داشت: هر کس با سیاست‌های آمریکا به صورت جدی و حقیقی مخالفت کند در خطر است خواه جانگ باشد یا هر فرد دیگری.

انتهای پیام/++

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول