اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دردسر تازه برای نتانیاهو

هم‌حزبی‌های بیکارشده نتانیاهو «انتفاضه» راه می‌اندازند

خبرگزاری فارس: مقامات حزب «لیکود» که «بنیامین نتانیاهو» عهده‌دار رهبری آن است، وی را تهدید کرده‌اند که اگر پست‌های وزارتی به آن‌ها نرسد، دست به اعتراض می‌زنند.

هم‌حزبی‌های بیکارشده نتانیاهو «انتفاضه» راه می‌اندازند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» همزمان با نزدیک شدن به پایان مهلت قانونی «بنیامین نتانیاهو» برای تشکیل کابینه جدید، وی از سوی هم‌حزبی‌هایش در «لیکود» تحت فشار قرار گرفته است.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی به دلیل رأی پایین‌تر از انتظاری که ائتلاف تحت رهبری‌اش در انتخابات سوم بهمن به دست آورد، مجبور شده برای ائتلاف با دیگر احزاب پست‌های کلیدی کابینه جدید را خرج کند. حالا او مانده و هم‌حزبی‌های ناراضی‌اش که انتظار داشتند پست‌های ارشد و وزارتی را تصرف کنند. نتانیاهو تلاش زیادی کرد تا در این دور کابینه‌ای با 28 وزیر تشکیل دهد تا از این طریق بتواند هم‌حزبی‌های خود را با اعطای وزارتخانه به آن‌ها راضی نگاه دارد. با این وجود «یعیر لاپید» رهبر حزب «یش عاتید» که در انتخابات اخیر دوم شد، مخالف این امر بود و تشکیل کابینه‌ای با نهایتا 18 وزیر را خواستار شده بود.

در حال حاضر گزارش شده که کابینه جدید تنها 20 وزیر دارد، فقط 10 وزارتخانه به حزب «لیکود» می‌رسد و این به آن معنی است که چند تن از وزرای سابق عضو «لیکود» دیگر جایی در کابینه نخواهند داشت.

مقامات این حزب امروز نتانیاهو را تهدید به «انتفاضه» یا اعتراض علیه آنچه «ناتوانی نتانیاهو در اعطای سمت» به اعضای حزب لیکود یا همراهان ائتلاف سابق خوانده‌اند، تهدید کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول