اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نوروز 92

237 اثر هنری در 25 پل گالری‌ مشهد نصب می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر امور هنری شهرداری مشهد گفت: در ایام نوروز 237 اثر هنری در 25 پل گالری‌ مشهد نصب می‌شود و 29 پل به نصب هزار سازه هنری مجهز می‌شود.

237 اثر هنری در 25 پل گالری‌ مشهد نصب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هادی مظفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات قرارگیری یادمان‌ها در مکان‌هایی که از قبل توسط کارشناسان هنری مناطق و همچنین تیمی متشکل از نهادها و سازمان‌های مرتبط شهرداری مشخص شده، اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به قرارگیری بخش زیادی از یادمان‌های بهاری در مناطق پر رفت و آمد مشهد و احتمال بروز ترافیک با توجه به تردد بیشتر وسایل نقلیه در روزهای پایانی سال، عملیات سرهم بندی و قرارگیری یادمان‌های حجمی عموما در شب و یا در زمان تردد کم‌تر وسایل نقلیه عبوری انجام می‌شود.

مدیر امور هنری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته چهره شهر مقدس مشهد همزمان با ورود بهار سبزتر می‌شود و نمایشگاهی از آثار زیبای هنری به گستردگی یک شهر برپا می‌شود.

مظفری ادامه داد: در نوروز آینده علاوه بر یادمان‌های مناسبتی بهار، المان‌هایی با موضوع مادر به دلیل همزمانی این ایام با شهادت فاطمه زهرا نیز قرار می‌گیرد که آثار حجمی تایپوگرافی اسامی و القاب آن حضرت از جمله برخی از این کارها است.

وی یادآور شد: دلیل آغاز همزمان عملیات نصب تمامی یادمان‌ها تغییر یک باره چهره شهر است که در کنار دیگر فضا آرایی‌ها همچون گلکاری‌هایی با تزئین‌های مختلف و آذین‌بندی و نورپردازی شهر جلوه خاصی به مشهد مقدس می‌بخشد.

مظفری تاکید کرد: مجموع فضاسازی‌های نوروز 92 مشهد در قالب هنرهای نوین و جدید برگرفته از هنرهای اصیل ایرانی اسلامی و به شکل گرافیکی تلفیقی از شیوه‌های نو و کهن از سوی هنرمندان ارائه شده است.

وی افزود: طرح‌های دیوارنگاری‌ها نیز با استفاده از سبک‌های هنری مختلف در حال انجام است که در روزهای پایانی سال رونمایی می‌شود.

مدیر هنری شهرداری از تجهیز 29 پل گالری در مشهد خبر داد و گفت: امسال تعداد 237 اثر هنری در 25 پل گالری‌ نصب می‌شود و 29 پل به نصب هزار سازه هنری مجهز می‌شود.

انتهای پیام/70006/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول