اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان‌شرقی

بیش از 3 هزار طرح کشاورزی معرفی شده به بانک‌ها عقد قرارداد شدند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: از 4 هزار و 306 طرح کشاورزی معرفی شده به بانک‌های عامل تا 20 اسفندماه، 3 هزار و 912 طرح عقد قرارداد شده معادل 93 درصد از کل اعتبارات تخصیص یافته در سال‌جاری است.

بیش از 3 هزار طرح کشاورزی معرفی شده به بانک‌ها عقد قرارداد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان ظهر امروز در جلسه شورای مدیران سازمان جهادکشاورزی استان تاکید کرد: رشد بخش کشاورزی به عنوان بستری مناسب برای رسیدن به اهداف توسعه، امری ضروری بوده، بهبود و تقویت رشد اقتصادی و کاهش فقر، ارتقا سطح امنیت غذایی و حفظ منابع طبیعی از مسائل بسیارمهم این بخش به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: بخش کشاورزی از طریق افزایش تولید و صادرات و همچنین افزایش تقاضا برای خدمات و کالاهای صنعتی در جوامع روستایی، به رشد اقتصادی کمک و در نتیجه موجب خلق فرصت‌های شغلی جدید می‌شود.

محمدیان ادامه داد: رشد در بخش اقتصادی نتایج مثبتی بر فقرزدایی به خصوص در مناطق روستایی داشته و روند کاهش فقر شهری را نیز می‌توان از طریق رشد بخش روستائی، به ویژه در بخش کشاورزی عملی کرد.

وی با اظهار اینکه سازمان، از تمام فرصت‌های ممکن در توسعه و گسترش اقتصاد کشاورزی استان بهره می‌گیرد افزود: با تلاش‌های انجام یافته در مجموعه سازمان و توسعه تعامل با تمام نهادهای اجتماعی و حمایت‌های مستقیم مدیران تصمیم‌گیر استان، از مجموع اعتبارات تخصیص یافته به توسعه بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی، مبلغ یک هزار و 320 میلیارد و 807 میلیون ریال برای اجرای 3 هزار و 912 طرح مصوب عقد قرارداد شده اختصاص یافته است.

این مسئول با اشاره به اینکه کل طرح‌های تصویب شده در ستاد اجرایی کارگروه‌های توسعه بخش کشاورزی شهرستان‌ها درسال 91، 6 هزار و 628 طرح، با اعتبار 4 هزار و 336 میلیارد و 209 میلیون ریال بوده که از این میان، 2 هزار و 322 طرح، با اعتبار 226 میلیارد و 200 میلیون ریال آماده شده و 4 هزار و 306 طرح به مبلغ 2 هزار و 76 میلیارد و 9 میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی با اشاره به طرح‌های عقد قرارداد شده کارگروه توسعه کشاورزی به تفکیک زیر بخش و نوع فعالیت گفت: 14 طرح در بخش زراعی با جذب اعتباری به مبلغ 446 میلیون و یکصد هزار ریال، 707 طرح باغداری با جذب اعتباری بالغ بر 116 میلیارد و 307 میلیون ریال، 665 طرح بخش دامی با جذب اعتباری بالغ بر 372 میلیارد ریال، 80 طرح توسعه تولید طیور با جذب اعتباری بالغ بر 190 میلیارد و 807 میلیون ریال، 23 طرح شیلات و آبزیان با جذب اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 707 میلیون ریال و 32 طرح توسعه تولید محصولات کشاورزی در فضاهای گلخانه‌ای با جذب اعتباری بالغ بر 66 میلیارد و 460 میلیون ریال، 128 طرح صنایع وابسته به کشاورزی با جذب اعتباری بالغ بر 124 میلیارد و 59 میلیون ریال، 91 طرح زنبورداری و پرورش کرم ابریشم با جذب اعتباری بالغ بر 131 میلیارد و 207 میلیون ریال، 87 طرح بخش خدمات کشاورزی با جذب اعتباری بالغ بر 34 میلیارد و 854 میلیون ریال و 662 طرح آب و خاک با جذب اعتباری بالغ بر 131 میلیارد و 99 میلیون ریال مجموع 3 هزار و 912 طرح عقد قرارداد شده بخش توسعه کشاورزی استان تا بیستم اسفند ماه سال 91 بشمار می‌رود.

محمدیان با اشاره به نامگذاری سال 91 به تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اذعان داشت: با توجه به تنوع محصولات کشاورزی و بالا بودن ارزش افزوده صنایع تبدیلی زمینه مساعدی از لحاظ ایجاد صنایع تبدیلی انواع محصولات کشاورزی در استان فراهم است.

انتهای پیام/60002/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول