اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت امنای بقعه خواجه مراد مشهد:

ضریح جدید بقعه متبرکه خواجه مراد مشهد رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت امنای بقعه آستانه مبارکه خواجه مراد مشهد گفت: ضریح جدید بقعه متبرکه خواجه مراد مشهد با حضور مسئولان استانی هم‌زمان با میلاد حضرت زینب (س) رونمایی می‎شود.

ضریح جدید بقعه متبرکه خواجه مراد مشهد رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از روابط عمومی اوقاف و امورخیریه خراسان‎ رضوی، محمدرضا فعال گفت: عوامل کارگاهی اوقاف و امورخیریه، کار جابه‌جایی و نصب ضریح مطهر را در بقعه خواجه مراد به پایان رساندند.

وی با اشاره به این‌که طراحی ضریح جدید توسط کارشناسان اوقاف و امورخیریه خراسان‎رضوی تأیید شده است، گفت: ضریح جدید با بهره‎گیری از اسکلت چوبی، مس، نقره، استیل و طلا توسط هنرمندان اصفهانی، خیر کرمانی رضا هنردار ساخته شده است.

عضو هیئت امنای بقعه آستانه مبارکه خواجه مراد مشهد اظهار داشت: این ضریح با ابعاد 3,60 در 2,60 و ارتفاع 3,5 متر ساخته و جایگزین ضریح قبلی شده است.

گفتنی است، در کتاب‏های مختلف از جمله عیون اخبار الرضا (ع) شخصیت مدفون در این مکان را هرثمه بن اعین، یکی از یاران و اصحاب خاص علی بن موسی الرضا (ع) معرفی می‎کنند که افشا کننده خبر شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) است؛ طبق نقل تاریخ به علت متواری بودن در سال 1210 (هـ.ق) در همین مکان فوت می‌کند و به علت حاجت گرفتن زائران، ایشان معروف شده‏اند به خواجه مراد (خواجه به معنای بزرگ و بزرگواری است). 

اکنون مقبره وی در هشت کیلومتری جنوب شرقی مشهد در حومه بهشت رضا (ع) بر بالای کوه با نمایی بسیار زیبا و چشم‏اندازی دلنشین قرار گرفته و پذیرای زائران، مجاوران و مسافران نوروزی است.

انتهای پیام/70005/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول