اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس خبر داد

اجرای طرح «آرامش بهاری» در 400 بقعه متبرکه فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از اجرای طرح آرامش بهاری در 400 بقعه متبرکه، حسینه و مسجد در سطح استان فارس از 25 اسفند ماه جاری خبر داد.

اجرای طرح «آرامش بهاری» در 400 بقعه متبرکه فارس

سید اسماعیل حسینی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار داشت: طرح آرامش بهاری مدت سه سال است که با هدف پذیرایی و معرفت‌افزایی مسافران و زائران بنا بر فرموده حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه «مردم در پناه بقاع متبرکه باید در آرامش باشند» توسط این اداره به اجرا در می‌آید.

وی افزود: از میان 400 بقعه متبرکه و زائرپذیر این استان 20 مکان به خیمه‌های معرفت با حضور 9 روحانی مستقر در آن برای پاسخگویی به مسائل شرعی و معرفت‌افزایی تجهیز می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: در خیمه‌های معرفت نیز غرفه‌هایی برای استفاده کودکان، مشاوره و ارائه مسائل معرفتی و دینی توسط روحانیان مستقر به اجرا در می‌آید.

حسینی‌مقدم ابراز داشت: برای اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه، حسینه‌ها و مساجد این استان، 75 روحانی از استان قم و حدود 300 روحانی از فارس به اماکن مورد اجرای این طرح اعزام می‌شوند.

این مسئول گفت: برای آماده‌سازی هرچه بیشتر اماکن زائرپذیر این استان دستورالعمل به همراه 10 ابلاغیه جداگانه به بقاع متبرکه شهرستان‌های فارس ارسال و مقرر شده که برای رفاه حال زائران از 20 اسفند ماه جاری هرگونه عملیات عمرانی در این بقاع تعطیل شود.

وی در ادامه عنوان کرد: پنج‌شنبه هفته جاری ساعت 9 صبح تمام اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سراسر فارس، با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده‌سازی و غبارروبی می‌شوند.

حسینی‌مقدم در بخش دیگر سخنانش از همکاری فرماندار کازرون به خاطر همکاری با اداره اوقاف این شهرستان به منظور اجرای برخی عملیات عمرانی این اداره تشکر کرد و گفت: تفاهمنامه‌ای با فرماندار این شهرستان برای اختصاص اعتبار به عملیات عمرانی حرم مطهر امامزاده سید حسین (ع) امضا شده است.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول