اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد کهگیلویه:

مسئولان در بودجه و اعتبارات، حوزه قرآن را فراموش نکنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ارشاد کهگیلویه گفت: نبود ردیف بودجه در فعالیت‌های قرآنی،باعث عدم حمایت مالی از این مؤسسات شده که انتظار داریم مسئولان در بودجه و اعتبارات،حوزه قرآن را فراموش نکنند.

مسئولان در بودجه و اعتبارات، حوزه قرآن را فراموش نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، پیش از ظهر امروز در مراسمی با حضور مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کهگیلویه از برگزیدگان مسابقات قرآنی در سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده تجلیل شد.

آزاد خردمند رئیس اداره ارشاد کهگیلویه در این آیین با اشاره به این‌ که انقلاب اسلامی با توسل به قرآن و توسط علمای دین به وقوع پیوست، اظهار کرد: قرآن آرامش دهنده دل‌ها و تسکین دهنده دردهاست.

رئیس اداره ارشاد کهگیلویه خاطرنشان کرد: در دنیای پرآشوب امروزی، یاد خدا تنها نسخه و داروی تسکین دهنده دل‌ها است و کتاب خدا، به طور قطع و یقین القا دهنده یاد خداست.

خردمند، کار کردن در زمینه مباحث قرآنی را سعادتی بزرگ خواند و ابراز کرد: فعالیت در جهت ترویج قرآن به رغم موانع و مشکلات موجود، توفیق می‌خواهد و همه کس نمی‌تواند در این زمینه دست به کار شود.

وی اغفال مسئولان در حمایت از قرآن‌ آموزان را عامل مظلومیت قرآن دانست، و عنوان کرد: در بودجه فعلی فرهنگ و ارشاد هیچ ردیف بودجه‌ای برای مؤسسات قرآنی اختصاص نیافته است.

خردمند در ادامه افزود: کانون‌های هنری به خاطر بودجه‌ی تخصیص یافته، همواره مورد حمایت قرار دارند، ولی نبود ردیف بودجه در فعالیت‌های قرآنی، باعث عدم حمایت مالی از این مؤسسات شده است که انتظار داریم مسئولان در بودجه و اعتبارات، حوزه قرآن را فراموش نکنند.

این مسئول حوزه فرهنگ در کهگیلویه، ایجاد معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی این معاونت، در سال جدید حرکت‌های خوبی در راستای حمایت از مؤسسات قرآنی انجام خواهد گرفت.

وی مشکلات موجود در حوزه قرآنی را ناشی از کوتاهی مسئولان و مردم دانست و گفت: کوتاهی مسئولان در زمینه عدم تخصیص بودجه می‌باشد و مردم نیز به خاطر کم توجهی به ترویج مباحث قرآنی  مقصر هستند.

خردمند تبلیغات فعالیت‌های قرآنی را مهم‌ترین و مؤثرترین راه ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی خواند و گفت: مدیران جامعه‌القرآن باید نسبت به تبلیغ مؤسسات و عملکرد قرآنی، تبلیغات درست و مؤثری داشته باشند.

این مسئول حوزه قرآن، تشویق قرآن‌ آموزان را باعث ترغیب آنان دانست و اذعان داشت: قرآن آموزان باید در مسابقات مختلف فراخوانی و حضور فعال داشته باشند و خوش بدرخشند.

گفتنی است در این مراسم هفت تن از برگزیدگان مسابقات قرآنی در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/82016/ط30/پ3003

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول