اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی فارس خبر داد

جمع‌آوری مانکن‌های نامتعارف در فارس

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی فارس گفت: طرح جمع‌آوری مانکن‌های نامتعارف در فارس استمرار دارد و در دو هفته گذشته در شیراز، 32 واحد صنفی متخلف در این راستا پلمب شده‌اند.

جمع‌آوری مانکن‌های نامتعارف در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس سیروس سجادیان اظهار داشت: در راستای پیشگیری از جرائم امنیت عمومی و صیانت از حقوق شهروندان، فرماندهی انتظامی فارس، طرح جمع‌آوری مانکن‌های نامتعارف در دستور کار ما قرار گرفت و با حضور پلیس، سازمان صنعت و معدن،‌ مجمع امور صنفی و برخی از دستگاه‌های فرهنگی ستادی در این زمینه راه‌اندازی و جلساتی به منظور توسعه آموزش‌های همگانی و استفاده صحیح از مانکن در واحدهای صنفی برگزار شد.

وی ادامه داد: با حضور اعضای این ستاد، پس از تهیه ضوابط کلی نحوه استفاده از مانکن در واحدهای صنفی و فروشگاه‌های بزرگ، دستورالعمل‌ها و ضوابط مصوب شده به مجمع امور صنفی و اتحادیه‌های مربوط ابلاغ شد.

سجادیان افزود: براساس مصوبات شورای فرهنگ عمومی این استان و در اجرای ماده 638 قانون مجازات اسلامی و ماده 28 قانون نظام صنفی،‌ ضوابط کلی و نحوه استفاده از مانکن‌ها در واحدهای صنفی و فروشگاه‌های بزرگ مشخص و به آنها ابلاغ شد.

فرمانده انتظامی فارس اضافه کرد: در این ابلاغیه استفاده از مانکن زننده در هر شرایطی در فروشگاه‌های بزرگ و واحدهای صنفی کوچک و استفاده از مانکن به منظور نمایش لباس‌های منقوش به تصاویر خوانندگان و هنرپیشه‌های ایرانی و خارجی (بدون مجوز) و نیز استفاده از مانکن برای لباس منقوش به تصاویر مبتذل و پوشش‌های غیرمتعارف و خلاف فرهنگ و عرف جامعه و یا منقوش به آرم، نوشته‌ها و علائم گروه‌های منحرف ممنوع اعلام شد.

این مسئول اضافه کرد: از دیگر موارد این مصوبات ابلاغ شده ممنوعیت استفاده از کلاه‌گیس موهای مدل غربی و گروه‌های منحرف و ماسک‌های گروه‌های شیطان‌پرستی و فرقه‌های نوظهور بر روی مانکن‌ها و ممنوعیت استفاده از مانکن برای نمایش لباس‌های پاره، زخمی، لباس خواب، شنا و بدن‌نمای زنانه و موارد مشابه در معرض دید عموم بود.

وی گفت: استفاده از مانکن (زن یا مرد) به نحوی که پس از پوشیدن لباس به دلیل تنگ و چسبان بودن برجستگی‌های بدن مشخص باشد، استفاده از مانکن زن بدون شال و روسری یا مقنعه، استفاده از مانکن با آرایش غلیظ و زننده به شکلی که موهای مانکن زن قابل رویت باشد نیز ممنوع اعلام شد.

فرمانده انتظامی فارس ابراز داشت: پس از اعلام موارد ممنوعه استفاده از مانکن‌های نامتعارف و اطلاع‌رسانی به اصناف،‌ گشت مشترک،‌ پلیس و اتحادیه‌های صنفی با هدف ساماندهی و جمع‌آوری این مانکن‌ها راه‌اندازی و به کسانی که رعایت موارد قانونی اعلام شده را نکرده بودند تذکرات لازم داده شد.

سجادیان اضافه کرد: در گام بعدی با اجرای طرح‌های کنترلی، واحدهای صنفی مختلف شناسایی و به منظور پاکسازی صنوف از مظاهر علنی فساد و ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی جمع‌آوری مانکن نامتعارف و پلمب واحدهای صنفی متخلف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فارس آغاز شد.

این مسئول افزود: در دو هفته این ماموران با رعایت ضوابط انتظامی و شئونات اسلامی ضمن بازدید از 3 هزار و 199 واحد صنفی، یک‌هزار و 970 واحد متخلف مورد توجیه و ارشاد قرار گرفتند، از 584 واحد صنفی متخلف تعهد اخذ شده، یک‌هزار و 273 مانکن نامتعارف جمع‌آوری و اصلاح شده و 32 واحد صنفی متخلف پلمب شد.

فرمانده انتظامی فارس از ادامه اجرای این طرح در سراسر استان فارس خبر داد و متذکر شد: در راستای مطالبات مردم، صیانت از حقوق شهروندان، پیشگیری از جرائم امنیت عمومی و حفظ عفت عمومی جامعه،‌ جمع‌آوری مانکن‌های نامتعارف در دستور کار پلیس فارس قرار دارد.

وی اذعان داشت: لازم است مسئولان واحدهای صنفی و فروشگاه‌های بزرگ نیز در این راستا مانند همیشه با خادمان مردم در انتظامی فارس همکاری و از عموم شهروندان نیز درخواست می‌شود در صورت مشاهده این‌گونه تخلفات مراتب را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول