اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گلستان:

قبل از رفتن به حج محاسبه نفس کنیم/ زائران بار معنوی ببندند نه ارز و دلار

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گلستان گفت: زائران قبل از رفتن به سفر معنوی حج، درون خود را کنکاش کرده و یک محاسبه نفس داشته باشند.

قبل از رفتن به حج محاسبه نفس کنیم/ زائران بار معنوی ببندند نه ارز و دلار

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام محمد دارویی عصر امروز در همایش متمرکز زائران عمره مفرده که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار داشت: سفر حج یک سفر اختیاری نیست بلکه یک توفیق اجباری است و زائران از سوی خدا و ائمه معصومین (ع) گزینش می‎شوند.

وی با بیان اینکه حج دارای دو بعد جسمانی و روحانی است، تصریح کرد: بُعد جسمانی شامل مناسک حج است و عمره‎گزار هفت عمل واجب از جمله پوشیدن احرام در مسجد شجره، هفت دور طواف، دو رکعت نماز پشت مقام ابراهیم، هفت دور سعی بین صفا و مرده، تقصیر «کوتاه کردن مو یا ناخن»، طواف نساء و دو رکعت نماز طواف نساء را انجام می‎دهد.

خروجی سفر حج، استثنائی است/ حجیج کم اما ضجیج زیاد است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گلستان بیان داشت: پوشیدن لباس احرام یکی از به یاد ماندنی‎ترین و خالص‎ترین لحظات زندگی فرد است که واقعاً تمام وجود فرد خدایی می‎شود.

دارویی با تاکید بر اینکه خروجی سفر حج، استثنائی است، متذکر شد: در این سفر حجیج کم اما ضجیج زیاد است لذا حاجی واقعی کسی است که با عزم و اراده الهی وارد سرزمین وحی شود چراکه در این سفر تولدی دوباره می‎یابد.

وی با بیان اینکه زائران بار معنوی ببندند نه ارز و دلار ابراز داشت: آنچه در این سفر خریدار دارد روح و روان آدمی است و خوشا به حال آنانی که با شوق و اشتیاق به دیدار وحی می‎روند.

زائران محاسبه نفس، یقین و اشتیاق، تفکر و اندیشه را توشه راه خود کنند

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گلستان با اشاره به اینکه زائران نباید بی‎تفاوت از کنار این اتفاق بزرگ در زندگی بگذرند، اظهار داشت: از تمام فرصت‎های به وجود آمده باید بهره‎مند شد بنابراین زائران محاسبه نفس، یقین و اشتیاق، تفکر و اندیشه را توشه راه خود کنند.

انتهای پیام/83001/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول