اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قم اعلام کرد

اسکان همزمان 152 هزار نفر در ایام نوروز

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم از پیش‌بینی فضای اسکان برای 152 هزار نفر به صورت همزمان در قم خبر داد و گفت: هتل‌ها، زائرسراها و خانه‌های استیجاری در کنار پارک‌ها و بوستان‌ها به منظور نصب چادر برای این امر تجهیز شده‌اند.

اسکان همزمان 152 هزار نفر در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن محرری ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد اظهار کرد: ستاد دائمی تسهیلات زائران استانداری قم به ریاست استاندار از بهمن‌ ماه سال جاری با حضور 10 کمیته و یک کمیسیون ویژه اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده و تاکنون دو جلسه را هم تشکیل داده است.

وی افزود: در این مدت 30 جلسه هم توسط کمیته‌ها با 130 مصوبه داشته‌ایم تا میزبانی خوبی از زائران و مسافران نوروزی صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور زائران استاندار قم با بیان اینکه شرایط تعطیلات نوروزی در قم همواره به صورت خاص بوده است گفت: میلیون‌ها مسافر نوروزی همه ساله از قم عبور می‌کنند به همین دلیل نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و همگانی برای میزبانی از این حجم عظیم مسافر هستیم.

وی ادامه داد: در نوروز سال گذشته بیش از 2 میلیون خودرو وارد قم شدند؛ در نوروز 92 هم با توجه به شرایط خاص ورود میلیونی مسافران به قم در 29 اسفندماه برای شرکت در مراسم تحویل سال در حرم مطهر و مسجد جمکران برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

محرری با بیان اینکه ساعت تحویل سال 92 هم شرایط را برای افزایش حجم مسافران در اطراف اماکن زیارتی فراهم می‌کند عنوان داشت: از پنج فروردین‌ ماه سال جاری هم ایام فاطمیه شروع می‌شود به همین دلیل برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی فضای عزاداری و گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زهرا(ص) صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور زائران استاندار قم با اشاره به وظایف هر کمیته در ستاد دائمی تسهیلات استانداری قم ابراز کرد: در کمیته خدمات اداری مقرر شده است همه ادارات امکانات خود را در اختیار مسافران و گردشگران نوروزی قرار دهند و تابلوی متحدالشکی هم برای ادارات میزبان طراحی شده است ضمن اینکه بانک‌ها هم برای ارائه خدمات مالی آمادگی خود را اعلام کرده‌اند و ریاست این کمیته بر عهده فرماندار قم خواهد بود.

وی با اشاره به تلاش شهرداری قم برای زیباسازی فضای شهری در آستانه سال نو افزود: این کار در قالب کمیته خدمات شهری صورت می‌گیرد.

محرری از پیش‌بینی فضای اسکان برای 152 هزار نفر به صورت همزمان در قم خبر داد و گفت: هتل‌ها، زائرسراها و خانه‌های استیجاری در کنار پارک‌ها و بوستان‌ها به منظور نصب چادر برای این امر تجهیز شده‌اند.

معاون هماهنگی امور زائران استاندار قم ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس استان قم هم پیش‌بینی‌های لازم را برای ارائه خدمات درمانی و پزشکی به مسافران داشته و کمیته فرهنگی و بین‌الملل هم در صدد برگزاری چندین نمایشگاه فرهنگی در نقاط مختلف مانند حرم مطهر و مسجد جمکران است.

وی با بیان اینکه کمیته اطلاع‌رسانی و راهنمایی ستاد تسهیلات با محوریت روابط عمومی استانداری سه پایگاه هدایت زائران را در ورودی‌های قم برپا خواهد کرد عنوان داشت: عملکرد همه دستگاه‌ها و نهادها از هم اکنون مورد بررسی قرار گرفته و گزارش آن در پایان تعطیلات به استاندار ارائه خواهد شد.

محرری از فعالیت بیشتر کمیته امنیتی ستاد تسهیلات زائران استانداری قم خبر داد و افزود: این کمیته مسئول تامین امنیت و آرامش مسافران و شهروندان در طول تعطیلات نوروزی خواهد بود.

معاون هماهنگی امور زائران استاندار قم بیان داشت: کمیسیون ویژه اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر ستاد دائمی تسهیلات زائران استانداری قم برنامه‌های ویژه‌ای برای ترویج فرهنگ نماز و آموزش احکام اسلامی به مسافران و گردشگران دارد.

انتهای پیام/78004/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول