اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه سمنان:

اجرای امر به معروف مانع ظهور حوادث غیرقابل جبران می‌شود

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه سمنان گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع بروز و ظهور بسیاری از اتفاقات و حوادث غیرقابل جبران می‌شود.

اجرای امر به معروف مانع ظهور حوادث غیرقابل جبران می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی ملاکاظمی ظهر امروز در همایشی با موضوع «امر به معروف و نهی از منکر» در جمع پاسداران تیپ 12 قائم که در حسینیه امام (ره) تیپ 12 قائم برگزار شد، با استناد به احادیثی از معصومین، امر به معروف را یکی از فرایض بسیار مهم عنوان کرد.

وی اظهار داشت: رفع عیوب کوچک و به نظر ساده و پیش پاافتاده منجر به عدم ارتکاب انسان به گناهان بزرگ‌تر می‌شود و بی‌تردید به عنوان یک مسلمان اگر نسبت به این مسئله توجه داشته باشیم عنایات خداوند شامل حالمان خواهد شد.

استاد دانشگاه سمنان عنوان کرد: انسان بعد از اصلاح خود وارد عرصه جدیدتری می‌شود و آن همان امر به معروف و نهی از منکر است اگر این فریضه را وظیفه خود بدانیم و به صورت ریشه‌ای به آن بپردازیم و آن را به صورت یک فرهنگ زیبا در جامعه اجرا کنیم جامعه ما مبدل به جامعه آرمانی و دلخواه خواهد شد.

ملاکاظمی با تأکید بر این‌که اقشار مختلف مردم باید نسبت به مسئله امر به معروف و نهی از منکر اهتمام ورزند، افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر درست، صحیح و به موقع و از سنین پایین به افراد جامعه آموزش داده شود به راحتی می‌توانیم مانع بروز و ظهور بسیاری از اتفاقات و حوادث غیرقابل جبران و بازگشت شویم.

وی گفت: رسول خدا (ص) فرمودند «مسلمان در هر مجلسی که حاضر می‌شود باید حق را ادا کند»؛ بنابراین مسلمانی که نتواند در محیط اطرافش تأثیرگذار باشد و حرفی برای گفتن نداشته باشد، مسلمان واقعی نیست.

استاد دانشگاه سمنان اظهار داشت: باید سعی کنیم در حد امکان و با در نظر گرفتن شرایط هر چند کوچک به فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر اهتمام ورزیم البته وجود سختی‌ها در این راه اجتناب‌ناپذیر است که با نگاهی عمیق به شیرینی آن پی می‌بریم.

انتهای پیام/2249/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول