اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی لنده:

امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین واجبات اجتماعی اسلام است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی لنده گفت: امر به معروف و نهی از منکر از یکی از مهم‌ترین واجبات اجتماعی دین اسلام است.

امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین واجبات اجتماعی اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، یزدالله پورصمد در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر لنده اظهار داشت: برقراری امنیت اجتماعی در هر کشوری یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان و مردم به شمار می‌آید.

وی افزود: در این رابطه عوامل و متغیرهای متعددی دخیل و مؤثر بوده که هرکدام در جایگاه خود باید مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

فرمانده نیروی انتظامی لنده ادامه داد: کارکردهای امر به معروف و نهی از منکر با مؤلفه‌های امنیت اجتماعی و نقش این فریضه حیاتی را که یکی از مهم‌ترین واجبات اجتماعی دین اسلام است، در ایجاد و برقراری امنیت اجتماعی مثبت و دارای جایگاه والایی است.

پورصمد تصریح کرد: هرچه کنترل تهدیدها و انحرافات در جوامع با نیروهای قوی‌تر و کارسازتر صورت بگیرد، میزان برقراری امنیت نیز گسترده‌تر خواهد بود.

وی افزود: به عبارت دیگر راه تحقق امنیت در جامعه و جلوگیری از بزهکاری و انحرافات اجتماعی، وجود یک سیستم کنترل اجتماعی مؤثر و کارآمد است.

پورصمد با اشاره به کارکردهای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: امر به معروف و نهی از منکر فرایند ایجاد شناخت و شکل‌دهی بایدها و نبایدها در جامعه است.

وی افزود: ایجاد شناخت و آگاهی نسبت به معروف‌ها (ارزش‌ها) و فواید عمل به آنها و به دست آوردن بینش صحیح نسبت به منکرات یا همان عوامل تهدید ارزش‌ها و مضرات و آسیب‌های آن در ساختار اجتماع است.

فرمانده نیروی انتظامی لنده عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر با شناختی که در افراد جامعه نسبت به نیکی‌ها و بدی‌ها ایجاد می‌کند، به حفظ ارزش‌ها و هنجارهای موجود در جامعه و تحقق امنیت اجتماعی یاری می‌رساند.

وی در پایان اضافه کرد: وقتی صحبت از امر به معروف به میان می‌آید؛ نباید تنها حجاب و عفاف مورد توجه قرار گیرد؛ بلکه همه معضلات اجتماعی از جمله طلاق و نزاع دسته‌جمعی و بسیاری موارد دیگر باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/82013/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول