اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

مصادیق معروف و منکر در جامعه تبیین شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه قروه بر لزوم تبیین بیشتر مصادیق معروف و منکر در جامعه تاکید کرد.

مصادیق معروف و منکر در جامعه تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر قروه با بیان این مطلب گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان ابزاری برای توسعه فرهنگ دینی است.

وی با اشاره به گستردگی دامنه معروفات و منکرات تصریح کرد: در حال حاضر بزرگترین معروف ، تلاش در راستای ترویج فرهنگ خرید کالای داخلی است.

وی با بیان اینکه هدف عمده و اساسی در امر به معروف و نهی از منکر محقق شدن معروف و زدوده شدن منکر است، افزود: برای نیل به این هدف، باید به دنبال بهترین و مؤثرترین راهکارها و شیوه های عملی باشیم.

رییس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر قروه اظهار داشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک مقوله جدا از وظیفه فردی و اداری نیست و باید این فریضه را با تلاش مستمر، با انگیزه دینی و برای بهبود وضع موجود و کاستن از نارسایی‌ها اجرا کرد.

حجت‌الاسلام احیا افزود: بسترسازی ادارات و نهادها برای احیای این سنت الهی مهمترین عامل ترویج فرهنگ امر به معروف ونهی ازمنکر در جامعه است.

وی تاکید کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بنیان مستحکم نداشته باشد، موجب تضعیف بنیان دین و اسلام می شود.

امام جمعه قروه یادآور شد: باید بسترسازی کنیم تا فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه کنیم که سلامت جامعه در اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است و باید با حساسیت خاص به این دو فرضیه نگاه و به آن عمل کرد.

وی با بیان اینکه نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی داشته باشد، ایجاب می‌کند که او ناظر و مراقب همه اموری باشد که پیرامون وی اتفاق می‌افتد خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین مبانی تفکر سیاسی یک مسلمان به شمار می‌رود و از مهم‌ترین فرایضی است که وجوب کفایی آن از عوامل ضروری دین شناخته شده و ضامن بقای اسلام است.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر قبل از هر چیز یک برنامه الهی است که امربه معروف از واجبات و اساس شریعت اسلام و برترین عبادت‌هاست و از آن جایی که یک کار حساس و دقیق است باید تلاش شود تا در تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی آحاد جامعه گسترش یابد.

انتهای پیام/79009/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول