اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران

ترویج ارزش‌های دفاع مقدس با کاهلی مواجه شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: تهاجم فرهنگی اخیر نتیجه کاهلی در ترویج دفاع مقدس در بعد از جنگ است.

ترویج ارزش‌های دفاع مقدس با کاهلی مواجه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محسن زارعی پیش از ظهر  امروز در نشست خبری با رسانه‌های گروهی استان مازندران در محل پارک موزه دفاع مقدس مازندران واقع در حاشیه رودخانه تجن با اعلام اینکه فرهنگ دفاع مقدس در کشور باید نهادینه شود، بیان داشت: بعد از اتمام دفاع مقدس کاهلی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس ایجاد شد.

وی با اشاره به برخی‌ تهاجم‌های فرهنگی موجود در کشور تصریح کرد: اگر ترویج فرهنگ دفاع مقدس درست بعد از شروع جنگ در کشور نهادینه می‌شد در حال حاضر هیچ‌گونه مشکل فرهنگی در کشور وجود نداشت.

زارعی با اعلام اینکه لحظه‌لحظه دفاع مقدس برای بازماندگان ایثار و شهادت و مردم حرف دارد، تاکید کرد: احداث پارک موزه دفاع مقدس با هدف نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس در کشور به ویژه در مازندران در حال پیگیری است.

وی با اعلام اینکه هر کشوری دارای پیشینه‌ تاریخی است، گفت: پیشینه تاریخی کشور ما از گذشته وجود دارد، پیشینه تاریخی دفاع مقدس نیاز به حفظ و حراست دارد که اینکار تنها با احداث و مرمت پارک موزه دفاع مقدس در مازندران در حال پیگیری است.

این مسئول درباره اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران را معرفی 100 استاد دانشگاه به دانشگاه‌های مازندران اعلام کرد و گفت: 10 هزار و 500 دانشجوی مازندرانی در سال جاری دو واحد درسی در حوزه دفاع مقدس را انتخاب کردند.

وی حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در حوزه دفاع مقدس را از اقدامات انجام شده در این بخش عنوان کرد و گفت: تاکنون 54 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس تدوین شد که 20 جلد کتاب نیز در دست چاپ است.

زارعی درباره حضور سرمایه‌گذاران خارجی در این بخش تاکید کرد: بحث حضور سرمایه‌گذار خارجی در این حوزه از ابتدا مطرح نبود و همه اعتبارات این بخش توسط منابع دولتی تامین می‌شود.

وی در ادامه از شکل‌گیری مجمع پیشکسوتان دفاع مقدس در مازندران خبر داد و بیان داشت: برای اجرا پارک موزه دفاع مقدس در مازندران و تدوین کتاب‌های دفاع مقدس به وجود پیشکسوتان جبهه و جنگ بسیار نیاز است.

این مسئول در ادامه از اقدامات اجرایی ویژه برای اجرای پروژه پارک موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد و گفت: همه طراحان و مجریان این طرح از فرزندان دفاع مقدس هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره چرایی وجود پیشرفت‌های علمی در دنیا و کشور ما هنوز بحث شهدای گمنام در کشور مطرح است، گفت: در حال حاضر امکان تشخیص سن و سال مهیا است و اگر از نظر علمی این امر ممکن باشد این موضوع توسط مسئولان اقدام می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه تعداد شهدای گمنام در مازندران را 208 شهید اعلام کرد و گفت: در 65 نقطه استان مازندران شهدای گمنام دفن شده‌اند.

انتهای پیام/86004/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول