اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی و پژوهشی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور:

انقلاب اسلامی ایران از مساجد آغاز شد

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی و پژوهشی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: انقلاب اسلامی ایران از مساجد آغاز شد و به پیروزی رسید.

انقلاب اسلامی ایران از مساجد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، محمدرضا جعفری شب گذشته در همایش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که در مسجد امام بروجرد برگزار شد، گفت: هر اندیشه‌ای که می‌خواهد رشد کند، باید از مسجد آغاز شود.

معاون آموزشی و پژوهشی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: انقلاب اسلامی ایران از مساجد آغاز شد و به پیروزی رسید.

وی بیان کرد: شناخت سبک زندگی اسلامی و آشنایی با الگوهای اسلامی و معرفی آن به نسل جوان در مساجد شکل می‌گیرد.

جعفری اضافه کرد: هدف اصلی کانون‌های مساجد مبارزه با تهاجم فرهنگی و احیای کارکردهای تبلیغی فرهنگی، اجتماعی سیاسی مساجد است و عمران معنوی مساجد با کارهای فرهنگی و تبلیغاتی توام است.

در ادامه این همایش امام جمعه بروجرد گفت: اسلام پاسخگوی همه نیازهای بشریت برای رسیدن به کمال است.

حجت الاسلام حسن ترابی تصریح کرد: قدرت‌های جهانی تلاش دارند، تا کار آمدی نظام سیاسی مبتنی بر دین را زیر سئوال برده و بگویند که دین، قدرت اداره کشورها را ندارد و نظام مقدس اسلامی ثابت کرد که دین می‌تواند در اداره جامعه موفق باشد.

وی یادآور شد: تلاش 34 ساله قدرت‌های سلطه‌گر جهانی این بود که نظام جمهوری اسلامی نتواند توانمندی و کارآمدی خویش را اثبات کند که این کارآمدی در دوران هشت سال دفاع مقدس اثبات شد.

امام جمعه بروجرد خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت‌های فرهنگی خود را در برنامه‌های قرآنی متمرکز کنند و از روش‌های نوین در ارایه برنامه‌های تبلیغی خود استفاده نمایند و با زبان روز مبلغ دین باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به رسانه‌های نوین و مخاطبان این رسانه‌ها که جوانان و نوجوانان هستند، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند با بهره‌گیری از این رسانه‌های نوین، جوانان و نوجوانان را جذب و در سعادت و خوشبختی آنها سهیم باشند.

در ادامه مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان از فعالیت 52 کانون فرهنگی هنری مساجد در بروجرد خبر داد و گفت: در حال حاضر در بروجرد دو خانه دیجیتال فعالیت دارند که در شهرهای دیگر استان این خانه‌ها وجود ندارند.

حجت الاسلام سید علی موسوی اظهار داشت: در سال آینده سهمیه خوبی برای توسعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بروجرد داریم که در بخش توسعه کتابخانه‌های این مراکز نیز روند توسعه در حال انجام است.

انتهای پیام/2304/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول