اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور پنج گروه نمایش

جشنواره منطقه‌ای تئاتر مغان آغاز شد

خبرگزاری فارس: با حضور پنج گروه نمایشی از سه شهرستان شمالی استان اردبیل جشنواره منطقه‌ای تئاتر مغان در گرمی آغاز شد.

جشنواره منطقه‌ای تئاتر مغان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم آغاز به کار این جشنواره که عصر امروز و در مجتمع فرهنگی، هنری حافظ شهرستان گرمی برگزار شد، هنرمندانی از شهرهای پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی با پنج اثر منتخب به مدت سه روز رقابت می‌کنند و در نهایت در بخش‌های کارگردانی، بازیگری، نویسندگی و نور و موسیقی بهترین آثار انتخاب شده و به جشنواره منطقه‌ای شمال‌غرب کشور راه می‌یابند.

به گفته دبیر شانزدهمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر در مغان برای این جشنواره 24 اثر ارسال شده بود که بعد از بررسی، آثار راه یافته از این تعداد برای مرحله دوم 14 اثر با همت و درایت هیئت داوران انتخاب شد و در نهایت از بین آثار راه یافته پنج اثر به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

محب‌الله فتاحی افزود: گروه‌های نمایشی زبده و منتخب استانی و حتی منطقه‌ای در این جشنواره حاضر شدند تا بتوانند آثار خود را به معرض نمایش بگذارند.

وی تصریح کرد:‌ در این دوره از جشنواره، نمایش‌های باران، سایه‌های دختری از جنس من به کارگردانی محسن بقایی، اسیر فرانسوی به کارگردانی اصغر سعادت و گرگ به کارگردانی علی محمدزاده هر سه از پارس‌آباد حضور دارند.

فتاحی عنوان کرد: از شهرستان بیله‌سوار نیز گوی گولکه چی به کارگردانی جابر فتحی از بیله‌سوار و آواز مه از دورترین کرانه به کارگردانی عباس جاهد از گرمی به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.

وی اضافه کرد:‌ انتظار می‌رود از نمایش‌های اجرایی در این جشنواره استقبال خوبی صورت بگیرد تا بتوانیم در فرصت پیش آمده هنر تئاتر را بیش از گذشته معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمی، هدف از برگزاری این جشنواره را استعدادیابی در رشته اصیل تئاتر و همکاری هنرمندان در تولید آثار فاخر اعلام کرد و ادامه داد: به نظر می‌رسد آثار تولیدی نسبت به سال‌های گذشته از یک توانمندی خاص برخوردار باشد.

فتاحی در پایان یادآور شد:‌ با گسترش فضاهای فرهنگی و هنری در سال‌های اخیر، اجرای برنامه‌های تئاتر در منطقه رونق گرفته و امیدواریم همین روند فزاینده ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/62004/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول