اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی خبر داد

کاهش تعداد حریق در مشهد

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از توزیع بیش از 20 هزار بروشور حاوی نکات ایمنی در چهارشنبه آخر سال در بین دانش‌آموزان مشهدی خبر داد.

کاهش تعداد حریق در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامحسن حاجی‌زاده صبح امروز در همایش ایمنی در چهارشنبه آخر سال که با حضور جمع کثیری از دانشجویان و دانش‌آموزان برگزار شد، با اشاره به اهمیت ایمنی اظهار داشت: مقوله ایمنی یکی از بخش‌های مهم امنیت محسوب می‌شود و سازمان‌های آتش‌نشانی نیز در این راستا در ردیف سازمان‌های تامین امنیت قرار گرفته است.

وی با طرح این سوال که آیا حوادث قابل پیشگیری است، افزود: حوادث طبیعی در بسیاری از مواقع غیرقابل پیشگیری است اما با آموزش می‌توان از بروز حوادث دست‌ساز و انسان‌ساز پیشگیری کرد.

حاجی‌زاده با اشاره به تعریف جامعه ایمن بیان کرد: برای رسیدن به جامعه ایمن نیازمند تدوین برنامه‌ای مستمر و درازمدت برای همه سنین، در ابعاد مختلف و با مدنظر قراردادن موقعیت‌ها و مکان‌های آسیب‌پذیر هستیم که در اجرای آن باید همه دستگاه‌های دولتی، خصوصی، غیردولتی و... مشارکت کنند.

معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی به تنهایی نمی‌تواند برای ارتقاء فرهنگ ایمنی در بین شهروندان و همچنین تحقق جامعه ایمن تلاش کند، بلکه تمام افرادی که به ایمنی اهمیت می‌دهند باید همکاری و مشارکت داشته باشند.

حاجی‌زاده تصریح کرد: یکی از ارگان‌هایی که می‌تواند در مقوله آموزش و همچنین توجه شهروندان به ایمنی موثر باشد آموزش و پرورش است.

معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی با اشاره به ایمنی در چهارشنبه آخر سال گفت: با توجه به اینکه خطرات زیادی در چهارشنبه آخر سال متوجه قشر دانش‌آموز است، آموزش و پرورش می‌تواند در این زمینه آموزش‌های موثری را ارائه کند.

حاجی‌زاده در خصوص برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی برای ارتقاء ایمنی در بین شهروندان به‌ویژه در چهارشنبه آخر سال بیان کرد: در حال حاضر مقوله ایمنی در تمام فرهنگسراهای مشهد به اقشار مختلف آموزش داده می‌شود و این افراد به عنوان سفیران ایمنی در مسیر ارتقاء فرهنگ ایمنی جامعه قدم بر می‌دارند.

به گفته وی در این فرهنگسراها برای بانوان خانه‌دار نیز کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی مشهد همچنین از ارائه نکات ایمنی به شهروندان با توزیع بروشور خبر داد و در این خصوص گفت: در حال حاضر برای آموزش نکات ایمنی در چهارشنبه آخر سال بیش از 20 هزار بروشور در بین دانش‌آموزان توزیع شده است.

حاجی‌زاده ادامه داد: همچنین کارشناسان آتش‌نشانی به طور مستمر با حضور در مدارس آموزش‌هایی را نیز به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پیشگیری در کاهش حوادث بسیار موثر است، تصریح کرد: با ارایه آموزش‌های مختلف در شهر مشهد، میزان حریق این شهر در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد با ارائه نکات ایمنی در چهارشنبه آخر سال بیان کرد: والدین باید توجه داشته باشند در روز چهارشنبه آخر سال به دلیل اینکه میزان خطرات افزایش پیدا می‌کند کودکان خود را به هیچ عنوان تنها نگذارند.

انتهای پیام/70005/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول