اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پاسخ به فارس مطرح شد

بیش از 90 درصد تماس‌های آتش‌نشانی یزد مزاحمت تلفنی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد گفت: بیش از 90 درصد از تماس‌های برقرار شده با مرکز 125 از سوی مزاحمان تلفنی است.

بیش از 90 درصد تماس‌های آتش‌نشانی یزد مزاحمت تلفنی است

سیدمحمد میرجلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد در مورد مزاحم تلفنی آتش‌نشانی اظهار داشت: سازمان آتش‌نشانی یک نهاد خدمتگزار محسوب می‌‌شود که باید در هر لحظه وارد عمل شده و با حوادث مقابله کند.

وی ادامه داد: برخی از سر شوخی، شیطنت‌، وقت گذرانی و ... با آتش‌نشانی تماس می‌گیرند و به دروغ به آتش‌نشانان و نجاتگران آدرس اشتباه می‌دهند و یا حریق کاذب اعلام می‌کنند که این رفتارها شایسته نیست. 

وی افزود: امکانات سازمان آتش‌نشانی برای رفاه حال شهروندان و در این مورد خاص برای یاری رساندن به مردم در هنگام بروز حوادث به ویژه آتش‌سوزی‌ها و پیامدهای ناگوار آن فراهم شده است.

میرجلیلی در مورد این نوع مزاحمت‌ها گفت: معمولا مزاحمت‌ها از کیوسک‌های تلفن عمومی سطح شهر انجام می‌شود که با زدن یک دکمه مستقیماً ارتباط با سازمان آتش‌نشانی برقرار می‌شود.

وی با بیان اینکه حتی پیش آمده که تیمی برای ماموریت مزاحم تلفنی اعزام شود، گفت: با اعلام حریق به عوامل سازمان، تیمی برای مهار آتش اعزام شد اما در محل اعلام شده حریقی وجود نداشت و مشخص شد که مزاحمت بوده است.

مدیرعامل این سازمان با اشاره به راهکارهای جلوگیری از اعزام ماموریت‌های کاذب و دروغین عنوان کرد: گرچه هنوز هم مزاحمت‌هایی داریم اما با استفاده از سامانه‌ای، اعزام به ماموریت‌های کاذب را به صفر رسانده‌ایم.

وی بیان کرد: با استفاده از این سامانه علاوه بر مشاهده شماره تماس گیرنده، تمامی مختصات محل و حتی کیوسک‌های خیابانی هم اعلام می‌شود و از روی نقشه نیز این موقعیت قابل مشاهده است.

میرجلیلی در عین حال با اشاره به آمار حوادث سال جاری شهر یزد و تعداد عملیات‌‌های امداد و نجات و اطفای حریق این سازمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 2 هزار و 670 مورد عملیات امداد و نجات از سوی این سازمان انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: از این تعداد یک‌هزار و 484 مورد عملیات اطفای حریق بوده و هزار و 29 مورد هم امداد و نجات حوادثی بوده است.

وی همچنین نجات یافتگان توسط ماموران این سازمان را 441 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 261 نفر مجروح و به مراکز درمانی اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی یزد اعلام کرد: در این ماموریت‌ها نیز 17 نفر به علت شدت حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/90004/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول