سیدمحمد میرجلیلی در گفتوگو با خبرنگار فارس در یزد در مورد مزاحم تلفنی آتشنشانی اظهار داشت: سازمان آتشنشانی یک نهاد خدمتگزار محسوب میشود که باید در هر لحظه وارد عمل شده و با حوادث مقابله کند.
وی ادامه داد: برخی از سر شوخی، شیطنت، وقت گذرانی و ... با آتشنشانی تماس میگیرند و به دروغ به آتشنشانان و نجاتگران آدرس اشتباه میدهند و یا حریق کاذب اعلام میکنند که این رفتارها شایسته نیست.
وی افزود: امکانات سازمان آتشنشانی برای رفاه حال شهروندان و در این مورد خاص برای یاری رساندن به مردم در هنگام بروز حوادث به ویژه آتشسوزیها و پیامدهای ناگوار آن فراهم شده است.
میرجلیلی در مورد این نوع مزاحمتها گفت: معمولا مزاحمتها از کیوسکهای تلفن عمومی سطح شهر انجام میشود که با زدن یک دکمه مستقیماً ارتباط با سازمان آتشنشانی برقرار میشود.
وی با بیان اینکه حتی پیش آمده که تیمی برای ماموریت مزاحم تلفنی اعزام شود، گفت: با اعلام حریق به عوامل سازمان، تیمی برای مهار آتش اعزام شد اما در محل اعلام شده حریقی وجود نداشت و مشخص شد که مزاحمت بوده است.
مدیرعامل این سازمان با اشاره به راهکارهای جلوگیری از اعزام ماموریتهای کاذب و دروغین عنوان کرد: گرچه هنوز هم مزاحمتهایی داریم اما با استفاده از سامانهای، اعزام به ماموریتهای کاذب را به صفر رساندهایم.
وی بیان کرد: با استفاده از این سامانه علاوه بر مشاهده شماره تماس گیرنده، تمامی مختصات محل و حتی کیوسکهای خیابانی هم اعلام میشود و از روی نقشه نیز این موقعیت قابل مشاهده است.
میرجلیلی در عین حال با اشاره به آمار حوادث سال جاری شهر یزد و تعداد عملیاتهای امداد و نجات و اطفای حریق این سازمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 2 هزار و 670 مورد عملیات امداد و نجات از سوی این سازمان انجام گرفته است.
وی تصریح کرد: از این تعداد یکهزار و 484 مورد عملیات اطفای حریق بوده و هزار و 29 مورد هم امداد و نجات حوادثی بوده است.
وی همچنین نجات یافتگان توسط ماموران این سازمان را 441 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 261 نفر مجروح و به مراکز درمانی اعزام شدند.
مدیرعامل سازمان آتشنشانی یزد اعلام کرد: در این ماموریتها نیز 17 نفر به علت شدت حادثه جان خود را از دست دادهاند.
انتهای پیام/90004/صا30/چ3000