اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای عالی اطلاع رسانی کشور عنوان کرد

استفاده از فضای مجازی فرصت مناسبی برای گسترش پیام انقلاب

خبرگزاری فارس: دبیر شورای عالی اطلاع رسانی کشور گفت: استفاده از فضای مجازی فرصت مناسبی برای گسترش پیام انقلاب اسلامی در دنیا فراهم کرده است.

استفاده از فضای مجازی فرصت مناسبی برای گسترش پیام انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام حمید شهریاری ظهر امروز در نخستین گردهمایی مدیران و فعالان فضای مجازی در لرستان گفت: اجرای طرح دولت الکترونیک و دسترسی 50 درصدی مردم به اینترنت و تولید سالانه صدها نرم افزار دینی از موفقیت‌های چشمگیر کشور در عرصه مجازی است.

وی افزود: بهترین تمثیل برای فضای مجازی این است که یک زمین دیگری برای بشر با سبک و سیاق جدید ابداع شد که این زمین شامل دولت، قوه قضائیه و کشور است.

وی افزود: ترتیبی که تاثیرگذاری آن در قرن جدید رخ می‌دهد، دنیای جدیدی توسط خود بشر ابداع شده است.

شهریاری اظهار داشت: تاسیس شورای مجازی توسط آیت‌الله امام خامنه‌ای یک ابتکار بی‌نظیر بود و حضرت آقا نخستین کسی بودند که در سال 1368 مرکز تحقیقات فناوری را تاسیس کردند که این نوآوری و آینده‌نگری نشان دهنده عمق تفکر ایشان است.

وی ادامه داد: دنیا،‌ دنیای شبکه‌ای و ارتباطات شده است و ارتباطات فاصله فیزیکی را شکسته است.

دبیر شورای عالی اطلاع رسانی کشور گفت: فقدان دسترسی حداکثری زیرساخت‌های ارتباطی با پهنای باند بالا و فیبرنوری در کشور به محتواهای پاک و مطلوب است.

وی ادامه داد: در بستر اینترنت که کلید آن دست آمریکاست ما می‌توانیم در کشور خودمان بدون نیاز به آن ها اینترنت خودمان را فعال کنیم و یک بستر شبکه ملی ارتباطی را تاسیس کنیم.

وی اظهار داشت: ضعف بعدی ما اطلاع رسانی ضعیف و ناکافی بودن اطلاعات و آموزش در این زمینه است.

شهریاری یادآور شد: گوگل فقط یک نرم‌افزار نیست، بلکه مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و سخت‌افزارها است که سرمایه‌گذاری سنگینی بر روی آن شده است.

وی به قوت‌های فضاهای مجازی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ما در این زمینه دارای اشراف اطلاعاتی و امنیت کامل مرکز ستادهای دیجیتال،‌ دادسرای ویژه فضای رایانه‌ای و... هستیم.

شهریاری افزود: فعال شدن دستگاه‌های اجرایی، صدا و سیما، سپاه و ... در زمینه فضاهای مجازی می‌توانند نقش مؤثری در پیشرفت جامعه داشته باشند.

دبیر شورای عالی اطلاع رسانی کشور گفت: این انقلاب اسلامی که در کشورهای عربی به وجود آمده است، از نفس امام، ملت و فضای مجازی به وجود آمده و این فرصت‌ها را فضای مجازی در اختیار انقلاب اسلامی قرار داده است.

شهریاری افزود: راه‌اندازی ایمیل ملی با امنیت تضمین شده و ایجاد مرکز رسانه‌های دیجیتال، دادسرای ویژه رایانه و پلیس فتا با 65 درصد کشف جرائم در این عرصه، از دیگر موفقیت‌ها و توانمندی‌های کشور در حوزه سایبری است.

دبیر شورای عالی اطلاع رسانی افزود: البته نبود مرجع تعیین استاندارد و پالایش هوشمند در عرصه مجازی از دیگر ضعف‌های موجود در این حوزه است که اقدام قابل توجهی نیز در این خصوص انجام نشده است.

شهریاری اظهار داشت: همچنین عدم توجه جدی به تولید محتوای بومی و مؤثر و همچنین موتور جستجوی ملی یکی دیگر از ضعف‌های کنونی کشور در حوزه فضای مجازی است.

انتهای پیام/2304/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول