اسماعیل عرشیان در گفتوگو با خبرنگار فارس در قزوین، با اشاره به اهداف اجرای این طرح عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح تهیه لیست سرعتگیرهای موجود و بررسی ضرورت وجود یا عدم وجود آن ها و نیز استانداردهای آن ها مطابق با ضوابط و استانداردهای حوزه حمل و نقل و ترافیک است.
این مسئول تصریح کرد: در این راستا ضروری است، شهروندان محترم و همکاران عمرانی مناطق شهرداری قزوین از احداث سرعتگیر بدون هماهنگی با این حوزه و به صورت غیر استاندارد اجتناب کنند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین افزود: پس از تکمیل پروژه برداشت و ساماندهی سرعتگیرها، این سازمان به یکپارچه سازی و استاندارد سازی سرعتگیرهای متعدد در سطح معابر خواهد پرداخت.
عرشیان ادامه داد: همچنین به صورت همزمان عملیات تهیه و نصب علایم پیش آگاهی سرعتگیرهای موجود (نصب تابلو و رنگآمیزی) نیز صورت خواهد گرفت.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در ادامه از رنگآمیزی سرعتگیرهای سطح شهر قزوین به مناسبت فرا رسیدن سال نو خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح شش اکیپ کاری در حال فعالیت هستند که شامل دو اکیپ برای خط کشی طولی مسیرهای اصلی و چهار اکیپ نیز برای خط کشیهای عرضی سطح این شهر است.
عرشیان عنوان کرد: برای اجرای این طرح 400 میلیون تومان هزینه پیشبینی شده که سعی داریم پیش از فرا رسیدن سال نو خط کشیهای طولی و عرضی و رنگآمیزی سرعتگیرها را به پایان برسانیم.
این مسئول گفت: خط کشیهای طولی در ورودیهای اصلی شهر قزوین که شامل بلوار جمهوری اسلامی، بلوار آیتالله ابوترابی، بلوار آیتالله خامنهای، بلوار شهید بهشتی و بلوار میرزا کوچک خان، حدفاصل میدان 22 بهمن تا ولیعصر و بلوار خرمشهر است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین افزود: در هسته مرکزی شهر نیز خیابان شهرداری، سرپل طالقانی، چهارراه محمد رسولالله، خیابان عدل و خیابان خیام نیز در این طرح خطکشی میشوند.
عرشیان با اشاره به اینکه در این رنگآمیزی و خط کشیها از رنگهای مخصوص ترافیکی استفاده میشود، تصریح کرد: رنگ تکجزئی برای خطکشی طولی و رنگ دو جزئی برای خط کشی مسیر عبور عابران پیاده استفاده میشود.
وی افزود: معمولا ماندگاری رنگآمیزی خط کشی طولی شش ماه است و رنگهای دو جزئی که برای خط کشیهای مسیر عبور عابر پیاده استفاده میشود نیز بین 18 تا 24 ماه حدود 70 درصد ماندگاری دارند.
به گفته این مسئول هر سال دو بار خط کشی طولی در سطح شهر قزوین انجام میشود که یک بار اواخر شهریور ماه و در آستانه بازگشایی مدارس و دیگری در روزهای پایانی سال به مناسبت فرا رسیدن سال نو است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: خط کشیهای عرضی نیز که برای عابران پیاده استفاده میشود هر 18 ماه یک بار تجدید میشود.
انتهای پیام/77001/ق40/ظ1004