اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود برخورداری از جاذبه‌های متنوع

چهارمحال و بختیاری سرزمینی برای تمام فصول است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: تنوع آب‌ و هوایی در استان سبب شده است تا از چهارمحال و بختیاری به عنوان استانی چهار فصل نام برده شود.

چهارمحال و بختیاری سرزمینی برای تمام فصول است

مژگان ریاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری یکی از محدود استان‌های کشور بوده که دارای جاذبه‌های متنوع و آب و هوایی مطبوع است.

وی افزود: استان‌های همسایه چهارمحال و بختیاری از جمله اصفهان، یاسوج، لرستان و خوزستان هیچ کدام از نظر آب و هوایی شرایط استان زیبای چهارمحال و بختیاری را ندارند.

ریاحی با بیان اینکه استان در زمینه گردشگری شرایط ویژه‎ای دارد، گفت: جاذبه‌های گردشگری استان در شهرستان‌های 9گانه استان پراکنده شده است و مسافران و گردشگران از هر نقطه که به این استان زیبا سفر کنند خیلی راحت و در سریع‌ترین زمان ممکن به جاذبه‌‎های استان دسترسی پیدا می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به شرایط لازم برای شهرت یافتن یک استان به ‎عنوان استان چهار فصل خاطرنشان کرد: تفاوت آب و هوایی محسوس، نزدیکی به اقلیم گرمسیر و سردسیر، بافت متفاوت درختان و گیاهان، تنوع پوشش دمایی و تفاوت جانوری در نقاط مختلف از جمله معیارهای لازم برای چهارفصل شناخته شدن یک استان است که تمامی این فاکتورها در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

وی افزود: طبیعت بکر و زیبا، آب‌های روان و آبشارها، دره‌ها، غارها، چشمه‌های آب گرم، تونل‌ها و گیاهان دارویی در نقاط مختلف استان با آب و هوایی متفاوت از جمله جاذبه‌های استان زیبای چهارمحال و بختیاری بوده که شرایط را برای ورود بیش از پیش مسافران و گردشگران به استان فراهم کرده است.

ریاحی با بیان اینکه در نوروز 90 نزدیک به 4 میلیون مسافر و گردشگر به استان سفر کرده‎اند، تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و فراهم بودن زیرساخت‌ها برای اسکان در کمپینگ‌ها و مهمانسراهای استان با هزینه اندک پیش‌بینی می‌شود که در نوروز 92 مسافران و گردشگران بیشتری به استان چهارمحال و بختیاری سفر کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از ارائه بیش از 280 مورد خدمات امدادی، بهداشتی، انتظامی و قضایی به گردشگران و مسافران نوروزی خبر داد و گفت: این خدمات از 28 اسفند‌ماه جاری تا 16 فروردین‌ماه 92 به مسافران و گردشگران ارائه می‎شود.

ریاحی ادامه داد: فعال شدن 65 پایگاه انتظامی ناجا، 12 پایگاه امدادی هلال احمر، 35 پایگاه امداد پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی، هفت داروخانه شبانه‌روزی و فعالیت بیمارستان و درمانگاه با کشیک ویژه نوروز در سطح استان از جمله این خدمات است.

وی خاطرنشان کرد: فعال بودن 15 قاضی کشیک، 15 شورای حل اختلاف، هشت پایگاه امداد خودرو، 15 شرکت بیمه برای خدمات‌رسانی و همچنین فعال بودن 30 باب حمام عمومی و 30 باب سرویس بهداشتی در ایام نوروز از دیگر خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی است.

انتهای پیام/68005/ز40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول