اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار باشت:

شهرستان باشت ترکیبی کامل از داشته‌های گردشگری است

خبرگزاری فارس: فرماندار باشت از این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نام برد و گفت: شهرستان باشت ترکیبی کامل از داشته‌های گردشگری است.

شهرستان باشت ترکیبی کامل از داشته‌های گردشگری است

 به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، سید ناصر رضایی عصر امروز در نشست  کارگروه گردشگری شهرستان باشت با بیان این‌که شهرستان باشت به لحاظ  تاریخی از غنای بالایی برخوردار است، اظهار کرد: وجود مناظر طبیعی و خدادادی در آن بسیار است.

باشت شهرستانی با صبغه تاریخی و مناظر طبیعی فراوان

فرماندار باشت اضافه کرد: وجود کوه‌های مرتفعی چون خامی و لار با ارتفاع بیش از سه هزار متر از ظرفیت‌های گردشگری طبیعی در شهرستان باشت است که می‌تواند مأمنی دل‌انگیز برای طبیعت‌دوستان و کوهنوردان باشد.

رضایی تصریح کرد:  مناطق رود رونه، کلگه امیر شیخی، دشت عنا و شلال‌دان و پشت کوه تنها نمونه‌ای از صدها جاذبه طبیعی شهرستان باشت هستند که می‌توانند به عنوان مقصد گردشگران و مسافران نوروزی در نظر گرفته شوند.

وی در ادامه با اشاره به صبغه تاریخی شهرستان باشت اذعان داشت: وجود پل عظیم تاریخی بریم، دوگور دو پا، قلعه عباس خانی، چار طاقی خان احمد، اشکفت گاکال و ده‌ها اثر تاریخی نیز بر قدمت این شهرستان صحه می‌گذارد.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان باشت عنوان کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های شهر باشت باغات زیبای مرکبات و مزارع کشاورزی هستند که چشم هر رهگذری را شیفته خود می‌کنند.

رضایی افزود: در کنار همه این داشته‌ها وجود صنایع دستی و تولیدات دامی و کشاورزی متنوع نیز از جاذبه‌های  این منطقه است.

رضایی قرار گرفتن باشت در مسیر  جاده سراسری جنوب به شمال را یکی از امتیازات ویژه این شهرستان دانست و افزود: با وجود چنین استعدادهایی باشت می‌تواند مقصدی مناسب و فراموش ناشدنی برای مسافران نوروزی باشد.

رئیس شورای اداری شهرستان باشت اذعان کرد: باشت به جهت دارا بودن اقلیمی معتدل و نیز فرا رسیدن بهار زود هنگام می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی باشد که جنوب ایران اسلامی را برای سفرهای نوروزی خود انتخاب کرده‌اند.

وی با بیان این‌که تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران نوروزی در شهرستان باشت اندیشیده شده است، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید تمام همت خود را برای استقبال از مسافران نوروزی به کار گیرند.

انتهای پیام/82008/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول