اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در شورای شهر مشهد

بودجه 9 هزار و 500 میلیارد تومانی سال 92 شهرداری مشهد تصویب شد

خبرگزاری فارس: امروز در شورای شهر مشهد بودجه 9 هزار و 500 میلیارد تومانی سال 92 شهرداری مشهد تصویب شد.

بودجه 9 هزار و 500 میلیارد تومانی سال 92 شهرداری مشهد تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نظریه کمیسیون تلفیق در ارتباط با بودجه سال 92 شهرداری مشهد ظهر امروز در یکصد و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد بررسی شد.

سیداسماعیل مفیدی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور اداری شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: بودجه سال 92 شهرداری مشهد دارای چند ویژگی عمده بوده که در تاریخ کشور بی‌نظیر است مانند حسابداری تعهدی که این امر سبب می‌شود ‌درآمد ناشی از سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها به روز شده و در اسناد قابل دریافت شهرداری دیده شود.

وی افزود: بودجه سال 92 شهرداری نخستین بودجه عملیاتی است که واحد بهای خدمات شهری در آن تدوین شده و این شاخص ارزیابی دقیق‌تر هزینه‌ها و بهینه کردن آنها را به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه وامور اداری شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: معاونت مالی و اداری مجموعه لوایحی که شاکله آن اخذ ارزش افزوده از شهروندان است را تدوین کرده و این امر سبب افزایش بودجه در شهرداری می‌شود زیرا طبق مصوبه شورای شهر مشهد 33 درصد ارزش افزوده زمین به شهرداری تعلق می‌گیرد.

مفیدی یادآور شد: از بودجه شهرداری در سال 92 حدود 2 هزار میلیارد تومان درآمد نقدی است که هزار و 550 میلیارد آن در شش کد درآمدی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: از مجموع درآمد شهرداری 419 میلیارد تومان را دولت باید کمک کند اما پیش‌بینی می‌شود این امر محقق نشود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور اداری شورای اسلامی شهر مشهد افزود: برای نخستین بار از حوزه انتشار اوراق مشارکت شهرداری به طور مستقیم هزار و 231 میلیارد تومان از فروش اموال به دست می‌آورد.

مفیدی با اشاره به درآمد مازاد سازمان‌ها گفت: بسیاری از سازمان‌ها خودگردان هستند و درآمدی مازاد دارند که با احتساب اوراق برگشتی از سال‌های گذشته در مجموع درآمد شهرداری 4 هزار و 801 میلیارد تومان می‌شود که این بودجه و بودجه سازمان‌های بودجه عمومی شهرداری مشهد را به مبلغ 5 هزار و 100 میلیارد تومان می‌رساند.

وی یادآور شد: 4 هزار و 400 میلیارد تومان نیز بودجه پیوست شهرداری است که 2 هزار و 100 میلیارد تومان آن در پروژه‌های مشارکتی و هزار و 100 میلیارد تومان اوراق جدید در سال 92 است و هزار و 65 میلیارد تومان نیز اوراق مصوب قبلی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور اداری شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: مجموع بودجه عمومی شهرداری و شرکت‌ها با پیوست مبلغ 9 هزار و 500 میلیارد تومان می‌شود.

مفیدی با اشاره به پروژه قطار شهری اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت در اجرای پروژه قطار شهری به شهرداری مشهد کمک نمی‌کند و امسال 200 میلیارد تومان بار مالی این پروژه برای قطار شهری است و با توجه به ارزبری و افزایش هزینه‌ها و سوخت و برق این مبلغ کفایت نمی‌کند.

وی تاکید کرد: بنده پیشنهاد می‌کنم تا شهرداری عوارض متناظر بیاورد و اگر این اتفاق نیفتد در سال 94 بیش از هزینه‌ای که شهرداری به خدمات شهری می‌دهد باید در مترو هزینه کند.

در پایان بودجه 9 هزار و 500 میلیارد تومانی شهرداری مشهد با حداکثر آراء تصویب شد.

انتهای پیام/70022/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول