اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی فارس خبر داد

کشف 25 هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی فارس گفت: با اجرای طرح مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی، 25 هزار لیتر نفت کوره قاچاق در فارس کشف شد.

کشف 25 هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس، سیروس حیدری اظهار داشت: در راستای مبارزه جدی با قاچاق کالا و توزیع سوخت خارج از شبکه توزیع، مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی فارس با انجام یک‌سری اقدامات اطلاعاتی یک قاچاقچی فرآورده‌های نفتی را شناسایی کردند.

وی افزود: این قاچاقچی بعد از سوخت‌گیری در مسیر انتقال سوخت، با انگیزه هدفمند و سودجویانه با تغییر مسیر، قصد تخلیه محموله سوختی در شهرهای شمالی این استان را داشت که توسط ماموران دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی فارس اضافه کرد: ماموران پس از اینکه متهم را دستگیر و خودرو وی را توقیف کردند در بازرسی از آن 25 هزار لیتر نفت کوره قاچاق کشف شد.

بر اساس این گزارش همچنین دو سارق حرفه‌ای توسط ماموران کلانتری مطهری شهرستان جهرم استان فارس دستگیر و شش سرقت باطری خودرو از آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان این خبر گفت: ماموران کلانتری مطهری جهرم هنگام گشت‌زنی در یکی از خیابان‌های این شهرستان، مشاهده کردند یک سواری پراید به صورت مشکوکی در حال تردد در سطح محله است.

یوسف ملک‌زاده ادامه داد: در این مورد ماموران به منظور پیشگیری از وقوع جرم و انجام بررسی‌های بیشتر وارد عمل شده و پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن چهار باطری کامیون و مقداری مشروبات الکلی را کشف کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: راننده خودرو دستگیر و به همراه خودرو و باطری‌های کشف شده برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی این شهرستان منتقل شد.

فرمانده انتظامی جهرم خاطرنشان کرد: در تحقیقات انجام شده از متهم دستگیر شده، وی به سرقت شش باطری خودرو سبک و سنگین با همدستی شخص دیگری اقرار کرد.

ملک‌زاده خاطرنشان کرد: با تلاش ماموران، همدست سارق نیز دستگیر و تمام مالباختگان شناسایی شدند.

این مسئول اضافه کرد: هردو متهم پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

همچنین فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از توقیف یک اتوبوس و کشف مقادیری گازوئیل قاچاق از آن خبر داد.

علی شیبانیان در تشریح این خبر گفت: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی از یک محموله گازوئیل قاچاق در آن شهرستان مطلع شدند.

وی یادآور شد: ماموران با انجام یک‌سری کارهای اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی و توقیف اتوبوس حامل سوخت قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت ادامه داد: در بازرسی از این اتوبوس 6 هزار و 555 لیتر گازوئیل قاچاق که به صورت باک اضافی جاسازی شده بود کشف و راننده آن نیز دستگیر شد.

شیبانیان گفت: متهم به همراه خودرو به پارکینگ انتقال داده شد و پرونده در حال رسیدگی است.

بر اساس این گزارش همچنین 43 هزار لیتر سوخت قاچاق توسط ماموران انتظامی لار در سه عملیات جداگانه در آن شهرستان کشف شد.

فرمانده انتظامی لار با اعلام این خبر گفت: ماموران پاسگاه هرمود باغ لار مطلع شدند یک وانت حامل سوخت قاچاق در حال تردد در محور خاکی روستای کرمستج آن شهرستان است.

بهادر اسماعیلی افزود: پس از اعزام ماموران به محل، وانت حامل سوخت قاچاق شناسایی، ‌متوقف و در بازرسی از آن 6 هزار لیتر گازوییل قاچاق کشف شد.

وی ادامه داد: در عملیاتی دیگر ماموران پاسگاه چهاربرکه این شهرستان در جاده لار - بندرعباس به یک تریلر تانکردار مظنون شدند و پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن 30 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان عنوان کرد: در عملیات دیگری ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت‌زنی به یک کامیون مظنون شدند و پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن 7 هزار لیتر گازوئیل قاچاق را کشف کردند.

اسماعیلی اذعان داشت: مبارزه با پدیده شوم قاچاق به ویژه سوخت که از سرمایه‌های ملی است به صورت جدی در دستور کار نیروی انتظامی شهرستان لار قرار دارد و قاچاقچیان پس از دستگیری به مقام قضایی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول