اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

226 تن موز قاچاق در قم کشف شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از کشف 226 هزار کیلوگرم موز در عرضه خارج از شبکه به ارزش بیش از 5 میلیارد ریال خبر داد.

226 تن موز قاچاق در قم کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، یونس عالی‌پور از تشکیل بیش از 600 پرونده تخلفاتی کالای قاچاق در طول 11 ماه گذشته خبر داد و اظهار داشت: برای جلوگیری از ناهنجاری بازار و حمایت از مصرف‌کنندگان این پرونده‌ها برای رسیدگی و اجرای حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی ضمن تاکید بر همکاری آحاد مردم شریف استان قم در برخورد با متخلفین بازار، اینگونه تخلفات را ضد اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: جدای از وظیفه پرسنلی این سازمان، شرعا هم وظیفه داریم با عناصری که نظم و هماهنگی بازار را با تخلف متشنج می‌کنند برخورد کرده و از اقدامات ضد اقتصادی جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در حین بازرسی با قاچاقچیان کالا به شدت برخورد می‌کنند، ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق را بیش از 5/2 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بیشترین ارزش کالاها مربوط به 712 دستگاه گوشی تلفن همراه، 23 هزار و 770 عدد لوازم آرایشی بهداشتی و 82 دستگاه لوازم خانگی است.

وی همچنین از تشکیل بیش از 33 پرونده تخلفاتی عرضه خارج از شبکه به ارزش حدود 30 میلیارد ریال خبر داد.

عالی‌پور افزود: بیشترین ارزش پرونده‌های تخلفاتی عرضه خارج از شبکه مربوط به فرآورده‌های نفتی (نفت گاز، نفت سفید و گاز مایع) به ارزش بیش از 13 میلیارد و 700 میلیون ریال است.

وی اضافه کرد: در مورد نهاده‌های دامی شیر و سایر فرآورده‌های لبنی که از مایحتاج عموم مردم و موارد بسیار حساس و غیر قابل قبول از نظر این سازمان است نیز از یک‌هزار و 303 بازرسی به عمل آمده هشت پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از 5 میلیارد ریال تشکیل شده که برای بررسی و صدور حکم این پرونده‌ها به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه به کشف حدود 226 هزار کیلوگرم موز در عرضه خارج از شبکه به ارزش بیش از 5 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: در این روزهای پایانی سال با محتکران و متخلفانی که به هر صورتی موجب برهم زدن نظم بازار باشند به شدت برخورد می‌شود.

عالی‌پور ضمن تقدیر از همکاری حداکثری صاحبان صنوف تاکید کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی، معیشتی و قدرت خرید مردم، صنوف تا حد امکان وضعیت مردم را مراعات کنند و از زیاده‌خواهی اجتناب کنند تا ایام نوروزی خوشایندی برای مردم شریف استان رقم بخورد.

انتهای پیام/2258/ر/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول