اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل خبر داد

ارتقای کانون فرهنگی هنری مساجد اردبیل به 450 کانون

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در سال 92 به بیش از 450 کانون خواهد رسید.

ارتقای کانون فرهنگی هنری مساجد اردبیل به 450 کانون

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر سقا ظهر امروز در مراسم تجلیل از مدیران کانون‌های مساجد شهرستان خلخال اظهار داشت: هم اکنون بیش از 350 کانون مساجد در استان اردبیل و شهرستان‌ها فعال است.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا این تعداد کانون در استان با تعامل بیشتر فرهنگی با ارگان‌ها و جوانان علاقمند به بیش از 450 کانون در سال 92 خواهد برسد.

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل یادآور شد: بیش از 63 درصد کانون‌های مساجد در روستاها و 37 درصد آن در شهرها در حال فعالیت هستند.

سقا گفت: کانون‌های مساجد با هدف جذب جوان به فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی در حال توسعه است و در کنار فعالیت‌های دینی، فعالیت‌های اجتماعی از جمله فعالیت‌های کتابخانه‌ای ، کلاس‌های آموزشی و فعالیت‌های قرآنی در این کانون‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم همچنین امام جمعه شهرستان خلخال کانون‌های مساجد را از سنگرهای دینی و اجتماعی عنوان کرد و بیان داشت: از ابتدای ظهور اسلام مساجد محل رفع مشکلات و امورات مردم و دفتر کار پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) بود و اکثر مشکلات مردم در این محل حل و فصل می‌شد.

حجت‌الاسلام امیر رشتبری افزود: اهمیت مسجد در نظام ما از این رو است که اولین گام‌های مبارزه با نظام ستمشاهی در مسجد برداشته شد و فعالیت‌های صورت گرفته در مساجد در دوران پهلوی موجب به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران شد چرا که امام خمینی (ره) در مساجد مردم را در این زمینه هدایت و راهنمایی می‌کرد.

وی تصریح کرد: مسجد به عنوان پایگاه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در آن زمان نقشی عظیم داشت که ماحصل این فعالیت‌ها و اتحاد و همدلی مردم در این امورات انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران بود.

امام جمعه شهرستان خلخال خواستار تعریف برنامه‌هایی در جهت جذب بیشتر جوانان به مساجد در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی و دینی شد و از مسئولان ذیربط نیز خواست تا با شخصیت‌بخشی و احترام به جوانان و برخورد مناسب با آنها در جهت رشد کانون‌های مساجد تلاش کنند.

رشتبری در بخش دیگری از سخنان خود خواستار بررسی نقاط  روستایی  بدون آنتن از پوشش تلویزیونی صدا و سیما شد و گفت: راه‌اندازی کتابخانه‌ها در روستاها می‌تواند جوانان روستا را در امر برنامه‌های فرهنگی  تشویق به مطالعه در زمینه‌های دینی و فرهنگی کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال نیز از فعالیت 40 کانون مساجد در شهرستان خلخال خبر داد و یادآور شد: با استقبالی که جوانان علاقمند به فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی انجام داده‌اند امیدواریم این کانون‌ها در خلخال در سال آینده به 50 کانون برسد.

سید احمد معصومی از تجهیز و آماده‌سازی سه خانه فرهنگ دیجیتال در شهرستان خلخال خبر داد و افزود: در حال حاضر یک خانه دیجیتال با تجهیزات کامل آماده استفاده است و دو خانه دیجیتال نیز تا سال آینده تجهیز و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: کانون‌های مساجد محل رشد فرهنگی و تبلیغی دین اسلام و آموزه‌های ارزشمند دینی هستند که توسعه و تعمیق این کانون‌ها توانسته است به طور موثری جوانان را در برابر هجمه‌های فرهنگی و اجتماعی دشمنان بیمه کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم از هفت کانون فرهنگی هنری نمونه و فعال در زمینه فرهنگی، دینی واجتماعی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/62008/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول