اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز تاکید کرد

مدیریت مسافرانی که نوروز به شیراز می‌آیند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز گفت: مسافرانی که با تفکرات هنجارشکنی به شیراز می‌آیند باید مدیریت شوند و این امکان‌پذیر نیست مگر اینکه تمام دستگاه‌ها مکمل یکدیگر باشند و ضعف‌ها را پوشش دهند و اشکالات را برطرف کنند.

مدیریت مسافرانی که نوروز به شیراز می‌آیند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در دومین جلسه هماهنگی دستگاه‌های مذهبی، فرهنگی این استان که به منظور برنامه‌ریزی‌های ایام نوروز و استقبال از مسافران برگزار شد، اظهار داشت: برخی مشکلات فرهنگی و ناهنجاری‌های اجتماعی که در شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) با آن روبه‌رو هستیم در مشهد و قم، دو حرم دیگر و نیز استان‌های شمالی کشور به این صورت وجود ندارد و ویژه شیراز بوده چرا که این شهر علاوه بر مذهبی بودن، سیاحتی، تاریخی و فرهنگی نیز است.

این مسئول افزود: کسانی که به قم و مشهد می‌روند اغلب افراد مذهبی و متدین جامعه هستند و کسانی که شمال کشور را برای سفر انتخاب می‌کنند، هدفشان تفریح و سرگرمی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس بیان داشت: باید این جلسات در زمینه کم کردن مشکلات باشد و در این جلسه مسئولان انگیزه کافی برای حل مشکل را دارند.

ایمانی ادامه داد: رسیدن به این هدف، بدون هماهنگی تمام نهادهای ذی‌ربط امکان ندارد و همگی باید در یک مسیر و با یک نقشه راه حرکت کنند و از موازی کاری پرهیز شود چراکه انگیزه تنها کافی نیست و بعد از آن مهم‌ترین عامل هماهنگی، یک‌دستی و همراهی تمام مجموعه‌های اجرایی این استان است.

وی اضافه کرد: مسافرانی که با تفکرات هنجارشکنی به شیراز می‌آیند باید مدیریت شوند و این امکان‌پذیر نیست مگر اینکه تمام دستگاه‌ها مکمل یکدیگر باشند و ضعف‌ها را پوشش دهند و اشکالات را برطرف کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس تصریح کرد: در ایام نوروز مردم برای رفع خستگی، زیارت، تجدید قوا و... به شیراز سفر می‌کنند، بنابراین مدیریت برنامه‌ها نباید بسته و تنگ‌نظرانه باشد و در عین حال باعث سوء استفاده و موارد خلاف شرع نشود.

ایمانی در ادامه گفت: شادی اسلامی و متعارف نباید در برنامه‌ها فراموش شود و حرمت و جایگاه ایام فاطمیه نیز که از پنجم فروردین ماه 92 است در برنامه‌ریزی‌ها حفظ شود.

امام جمعه شیراز ابراز داشت: کسانی که برای تحویل سال در تخت جمشید حاضر می‌شوند را باید با برنامه‌های متنوع، مدیریت کنیم.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس خاطرنشان کرد: همان‌گونه که ابتدا بیان شد انگیزه این جلسات رفع مشکلات مذهبی، فرهنگی و ناهنجارهایی است که برخی مسافران در ایام نوروز به شیراز می‌آورند و این امر میسر نمی‌شود مگر با هماهنگی تمام دستگاه‌ها و مدیریت برنامه‌ها، به‌گونه‌ای که بعد از تعطیلات نوروز نگوییم از فلان جا یا برنامه یا مکان غافل بودیم.

ایمانی همچنین با تاکید بر باز بودن مساجد مرکز شهر شیراز در ایام نوروز ابراز داشت: اداره کل اوقاف فارس ترتیبی اتخاذ کند تا مساجد شهر در تعطیلات نوروز به صورت کامل باز باشند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس در قسمت دیگری از بیانات خود با اشاره به جایگاه و اهمیت مساجد بین راهی از مسئولان و متولیان مربوطه خواست که این اماکن از لحاظ نظافت، تجهیزات و امکانات کامل شوند چرا که نقش مهم و بسزایی در خدمات‌رسانی به مسافران دارند و نیز منشا بسیاری از قضاوت‌های آنان در مورد این استان می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس تصریح کرد: در ایام نوروز حضور روحانیان آگاه و آشنا به مسائل شرعی در اماکن سیاحتی، تاریخی و فرهنگی از جمله حافظیه، سعدیه، تخت جمشید و پاسارگاد ضروری است تا به سئوالات مسافران و بازدیدکنندگان پاسخ دهند.

وی همچنین از مجموعه سپاه و بسیج و نیروی انتظامی خواست با حضور بیشتر و پررنگ خود در پارک‌ها و نیز محل‌های اسکان مسافران، امنیت را فراهم کرده تا آنان با خاطره خوب و خوش شهر مقدس شیراز و استان فارس را ترک کنند.

امام جمعه شیراز با اشاره به مشکلات ورودی‌های شهر شیراز، خواستار برطرف شدن هرچه سریع‌تر آنها شد و گفت: باید در ورودی‌های شهر شیراز مساجد یا مکان‌هایی به عنوان نمازخانه مهیا و در این فرصت باقی‌مانده در جاهای مورد نیاز با استقرار سرویس‌های بهداشتی سیار، نیازهای مسافران برطرف شود.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول