اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین مرحله المپیادهای علمی سال 91 صورت گرفت

درخشش دانش‌آموزان فارس و کسب رتبه دوم کشور

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس از اعلام نتایج نخستین مرحله آزمون المپیادهای علمی سال 91 و درخشش دانش‌آموزان این استان خبر داد .

درخشش دانش‌آموزان فارس و کسب رتبه دوم کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمدحسین خواجه زاده اظهار داشت: پس از برگزاری نخستین مرحله آزمون المپیادهای علمی سال 91 در بهمن ماه سال جاری نتایج این مرحله بر روی سامانه اینترنتی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور به نشانی http://www.ysc.ac.ir اعلام شد.

وی با اعلام این که امسال تعداد پذیرفته‌شدگان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، ‌افزود: امسال دانش‌آموزان استان فارس رتبه دوم کشور را پس از تهران در قبولی نخستین مرحله المپیادهای علمی از آن خود کرده‌اند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در مجموع در سطح کشور 9 هزار دانش‌آموز در مرحله نخست پذیرفته شده‌اند که سهم دانش‌آموزان فارس 729 نفر به معنای بیش از هشت درصد کل کشور بوده است.

این مسئول ابراز داشت: این المپیادهای دانش‌آموزی در هفت رشته ادبی، نجوم و اختر فیزیک، ریاضی، زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و کامپیوتر برگزار شد.

قبولی 190 دانش‌آموز در المپیاد زیست شناسی، 141 دانش‌آموز در المپیاد ادبی، 126 دانش‌آموز در المپیاد شیمی، 96 دانش‌آموز در المپیاد فیزیک، 70 دانش‌آموز در المپیاد ریاضی، 63 دانش‌آموز در المپیاد کامپیوتر و 43 دانش‌آموز این استان در المپیاد نجوم و اختر فیزیک دیگر موردی بود که خواجه زاده به آن اشاره کرد.

وی متذکر شد: دانش‌آموزانی که در این مرحله پذیرفته نشده‌اند می‌توانند از فردا دوشنبه 21 اسفند ماه جاری با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد به نشانی www.sanaad.medu.ir از وضعیت آزمون خود آگاهی یافته و یا با شماره تلفن‌های 22027823-021 و 22019967-021 و 22010404-021 تماس بگیرند.

به گزارش فارس، مرحله دوم المپیادهای علمی کشور دهم تا سیزدهم اردیبهشت ماه 92 در هفت رشته برگزار می‌شود.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول