اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان اعلام کرد

تحویل 1600 کلاس درس به آموزش‎و پرورش از سوی خیّران گلستانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان گفت: از سال 1378 تاکنون حدود 452 پروژه مشارکتی در قالب یک‌هزار و 600 کلاس درس را خیّران مدرسه‎ساز با مشارکت دولت تحویل آموزش و پرورش استان داده‎اند.

تحویل 1600 کلاس درس به آموزش‎و پرورش از سوی خیّران گلستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ عماد مخدومی بعدازظهر امروز در پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‎ساز شهرستان علی‎آبادکتول ضمن قدردانی از تلاش‎های جامعه خیران، بر تداوم همکاری خیرین تاکید کرد و اظهار داشت: اقدام خیرین حرکتی خداپسندانه و بس ارزنده است و بدون مشارکت آنها توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی میسر نیست.

وی افزود: از سال 1378 که نخستین جشنواره خیرین مدرسه‎ساز در استان شروع شد، تاکنون ما حدود 800 خیر جذب این حوزه کرده‎ایم و تقریباً حدود 420 میلیارد ریال تعهد داده‎اند که از این مبلغ 360 میلیارد ریال تحقق پیدا کرده است.

تحویل 96 پروژه با زیربنای 96 هزار مترمربع به آموزش و پرورش گلستان

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گلستان با بیان اینکه امسال سال خوبی برای آموزش و پرورش بوده است، اعلام کرد: ما توانسته‎ایم 96 پروژه با زیربنای 96 هزار مترمربع را به آموزش و پرورش استان تحویل دهیم.

مخدومی نیازهای آموزش و پرورش استان را فراتر از اینها دانست و ابراز امیدواری کرد که با مشارکت خیرین بخشی از این نیازها را تحقق ببخشیم.

افتتاح نخستین پروژه مقاوم‎سازی کشور در علی‎آبادکتول

وی یکی از اقدامات این خیران را بحث مقاوم‎سازی عنوان کرد و گفت: در کشور استارت این کار در علی‎آبادکتول زده شده است و نخستین پروژه مقاوم‎سازی کشور نیز به دست توانای خیران علی‎آبادکتول افتتاح شد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‎ساز استان گلستان نیز در این مراسم گفت: کار خیرین مدرسه‎ساز براساس بینش الهی است و اقدام آنها نیز در واقع مبتنی بر نیت و انگیزه خدایی است و این روحیه قابل سپاس است که جامعه خیران مدرسه‎ساز آمادگی خود را برای تکمیل پروژه‎های ناتمام استان اعلام کرده است.

محمدحسین کمیلی اظهار داشت: ما در این 13 سال فعالیت مجمع خیرین توانسته‎ایم یک‌هزار و 641 کلاس درس بسازیم و به آموزش و پرورش تحویل دهیم.

ساخت یک مدرسه توسط نماینده ولی‌فقیه در گلستان

وی افزود: در حال حاضر یک جهش و حرکت نویی در استان هم از طرف خیران بومی و هم خیران خارج از استان انجام شده است.

کمیلی گفت: آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان بانی یک مدرسه دخترانه بنام حضرت فاطمه زهرا (س) در گنبدکاووس با 500 میلیون تومان اعانه شده است و امروز نیز در مراسم کلنگ‎زنی در مدرسه امام علی(ع) سیمین‎شهر گمیشان، یک خیر ایرانی ساکن خارج مبلغ 500 میلیون تومان اهدا کرده‎اند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‎ساز استان گلستان تصریح کرد: امروزه مراجعات خیران را داریم ولی مبالغی را که خیران می‎دهند با توجه به جنگ اقتصادی که استکبار جهانی بر ما تحمیل کرده‎اند و اعتبارات اندک، روند کار با مشکلاتی مواجه شده است به طور مثال امروز در گنبدکاووس خیری حاضر شد 200 میلیون تومان اعانه بدهد ولی ما امتناع ورزیدیم زیرا باید خیر دیگری باشد تا او را نیز شریک کنیم.

تعهد خیران مدرسه‎ساز گلستان برای اتمام مدارس ناتمام تا 2 سال آینده

کمیلی خاطرنشان کرد: ما به دولت تعهد کرده‎ایم که تا یکی دو سال آینده تمام مدارس ناتمام خیرین را خودمان تکمیل کنیم و تمام مدارس ناتمام دولت که اعتبار ندارد را به کمک جمعی یا فردی خیرین تکمیل سازیم و از مدیرکل سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان نیز خواسته‎ایم تا لیست این مدارس ناتمام را تهیه و ابلاغ کند و امیدواریم با همکاری دولت و مردم به جایی برسیم که در هیچ جای کشور و استان، مدارس ناتمام نداشته باشیم.

مشارکت در امر مدرسه‎سازی که خود توسعه علم و دانش است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان علی‎آبادکتول با بیان اهمیت احسان و نیکوکاری از منظر آیات و روایات قرآن کریم گفت: نیکوکاران دوست و محب خدا هستند و نیکوکاری در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در جامعه اثرگذاری مطلوبی دارد و مشارکت در امر مدرسه‎سازی که خود توسعه علم و دانش می‎باشد از مصادیق نیکوکاری است.

محمد پیری اظهار داشت: توسعه فضاهای آموزشی و بهبود وضعیت آنها می‌تواند منجر به ایفای مطلوب‎تر رسالت‎های آموزش و پرورش شود که خود بهبود کیفیت آموزشی و پرورشی را به دنبال دارد.

حضور فعال خیران مدرسه‎ساز به طور یقین سند تحولی بنیادین است

مدیر آموزش و پرورش علی‎آبادکتول مشارکت خیران را کاری ارزشمند برشمرد و گفت: حضور فعال خیران مدرسه‎ساز به طور یقین سند تحولی بنیادین است که آموزش و پرورش را در مسیر تربیت نسلی معنوی، علمی، اجتماعی و بانشاط و سالم و رسیدن دانش‌آموزان به حیات طیبه بر اساس اهداف عالی یاری می‎کند.

به گفته پیری خیران مدرسه‎ساز می‎توانند براساس نیازهای آموزش و پرورش در دو بعد هوشمندسازی مدارس و حمایت از نخبگان علمی نقش بسزایی داشته باشند لذا حضور فعال خیران موجب ایجاد روحیه امید و انگیزه برای جامعه فرهنگی و دانش‌آموزی خواهد شد.

انتهای پیام/2307/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول