اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال موفقیت در برگزاری همایش بیوشیمی در مشهد

ایران عضو انجمن بین‌المللی بیوشیمی و بیولوژی مولکولی جهان IUBMB شد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات بیوشیمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به دنبال موفقیت در برگزاری همایش بین‌المللی بیوشیمی در دانشکده علوم پزشکی مشهد، ایران عضو انجمن بین‌المللی بیوشیمی و بیولوژی مولکولی جهان IUBMB شده است.

ایران عضو انجمن بین‌المللی بیوشیمی و بیولوژی مولکولی جهان IUBMB شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمدرضا پری‌زاده ظهر امروز در نشست مطبوعاتی همایش علمی جنبه‌های مولکولی سندروم متابولیک در دانشکده پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: این همایش توسط Advanse school، مدارس دوره‌ای که وابسته به انجمن‌های علمی دنیا است برگزار می‌شود و پس از برگزاری همایش بین‌المللی بیوشیمی دانشکده علوم پزشکی مشهد و اظهار خرسندی و رضایت اعضای انجمن، ایران به عنوان عضو این انجمن انتخاب شد و پس از مذاکراتی که صورت گرفت، مقرر شد این همایش در ایران برگزار شود.

پری‌زاده تاکید کرد: این همایش نخستین همایش علمی جنبه‌های مولکولی سندرم متابولیک کشور است که با همکاری انجمن بین‌المللی بیوشیمی و بیولوژی مولکولی جهان IUBMB در مشهد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور بسیاری از انجمن‌های علمی بین‌المللی در همایش بیوشیمی، ادامه داد: چهارمین دوره همایش بین‌المللی بیوشیمی افتخارات بسیاری را برای ایران و دانشکده علوم پزشکی مشهد در برداشت و سبب شد ایران نیز جزو اعضای این انجمن قرار گیرد.

پری‌زاده عنوان کرد: با توجه به موفقیت‌هایی که در همایش بیوشیمی کسب کردیم، امیدواریم با برگزاری این همایش هم تبادلات مطلوبی با جهان به وجود آوریم و هم سطح علمی و پژوهشی دانشکده پزشکی مشهد را افزایش دهیم و سبب موفقیت‌های روز افزون آن در تمامی عرصه‌های علمی و پزشکی باشیم.

رئیس مرکز تحقیقات بیوشیمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: 11 نفر مهمان خارجی در این همایش شرکت دارند که از کشورهای آمریکا، اروپا، انگلیس، دانمارک و دیگر کشورهای اروپایی به ایران سفر می‌کنند.

وی ادامه داد‌: حضور بسیاری از پروفسورها و بزرگان علوم پزشکی در این همایش نشان از سطح مطلوب کشور در زمینه‌های علمی و پژوهشی است.

دبیر علمی همایش جنبه‌های مولکولی سندروم متابولیک عنوان کرد: همایش از دوشنبه 21 اسفندماه سال جاری آغاز می‌شود و در طی این مدت 11 نفر سخنران کلیدی و 20 کارگاه تخصصی و عمومی در حاشیه همایش برگزار می‌شود.

پری‌زاده تاکید کرد: 25 نفر متقاضی شرکت در این همایش از کشورهای خارجی داشته‌ایم که تاکنون هفت نفر آنها قطعی شده‌اند و در این همایش شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: به سبب اینکه برگزاری همایش در نیشابور مشکلات بسیاری را به همراه داشت سبب شد این همایش در جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شود و تنها اختتامیه این همایش در نیشابور برگزار شود.

رئیس مرکز تحقیقات بیوشیمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بیش از یکصد متخصص بیوشیمی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به سطح علمی بالای دانشکده پزشکی مشهد، امیدواریم بتوانیم سال آینده PHD بیوشیمی را برای این دانشکده دریافت کنیم.

پری‌زاده عنوان کرد: موضوعات مهم و مورد بحث در این همایش شامل بیماری‌های قلبی و عروقی، کمبود ویتامین‌ D در ایران، تغذیه و دیگر موضوعات مرتبط با سندروم متابولیک است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیشتر ایرانیان و خصوصا مردم مشهد مبتلا به سندرم متابولیک هستند که شامل مجموعه‌ای از بیماری‌ها اعم از چاقی شکمی، افزایش قند خون، تری گلسیرید بالا و HDL پائین که همان چربی خون است هستند، که در راستای این عوامل بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت به وجود می‌آید.

رئیس مرکز تحقیقات بیوشیمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: حضور آنجلا آزی، رییس انجمن بین‌المللی بیوشیمی و بیولوژی مولکولی از آمریکا و همچنین اندیشمندان رشته بیوشیمی جهان از ویژگی بارز و مهم این همایش علمی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/70018/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول