اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیرگاه در شهرستان سوادکوه:

نباید به کسانی که شرابخوار هستند عنوان شهید داد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شیرگاه در مازندران با تاکید بر اینکه شهدا اولیای خدا هستند، گفت: نباید به کسانی که کافر و شرابخوار هستند عنوان شهید داد.

نباید به کسانی که شرابخوار هستند عنوان شهید داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از سوادکوه، امام جمعه موقت شیرگاه با گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد شهید به اهمیت آن در اسلام تاکید کرد.

حجت‌الاسلام حسین ذاکری خطیر در خطبه‌های نماز جمعه شیرگاه با تاکید بر اهمیت خانواده در اسلام به سخن مقام معظم رهبری درباره اولویت درجه یک خانواده در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: از هم پاشیدگی خانواده به پاشیدگی جامعه منجر خواهد شد.

امام جمعه موقت شیرگاه در شهرستان سوادکوه با بیان اینکه اسلام به فرمول اخلاق زیبا در زندگی تاکید دارد و رسول اکرم آن را نصف دین توصیف کردند، گفت: اخلاق زیبا از خصوصیات اصلی پیامبر گرامی اسلام بود که موجب زیبا شدن زندگی و آرامش در جامعه را فراهم می‌آورد.

وی به سخنان مقام معظم رهبری برای توجه به اخلاق نیکو و نهادینه کردن آن در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری مشاوره با جوانان و توجه به حسن اخلاق در جامعه باید مورد تاکید قرار گیرد.

ذاکری خطیر، نرم بودن رفتار، زیباشدن کلام و رفتار نیکو در خانه را از حدود اخلاق در جامعه ذکر کرد و یادآور شد: اخلاق نیکو، کینه‌ها را از بین می‌برد و باعث بخشش گناهان را فراهم می‌آورد.

امام جمعه موقت شیرگاه با گرامیداشت هفته درختکاری به اهمیت آن در اسلام اشاره کرد و سالروز تاسیس بنیاد شهید را گرامی داشت.

وی افزود: شهداء اولیای خدا هستند و نباید به کسانی که کافر و شرابخوار هستند عنوان شهید داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه با اشاره به سالروز لغو امتیاز تنباکو توسط میرزای شیرازی که با جمله کوتاه ایشان امتیاز بزرگی از استعمارگران سلب شد، گفت: این حکم حکومتی بوده است و هر چند ولی فقیه معصوم نیست اما با پشتیبانی امام عصر(عج) به هدایت امور اقدام می کند.

خطیب جمعه شیرگاه با اشاره به ایام فاطمیه در عید نوروز خواستار رعایت شان آن ایام شد و افزود: ما باید با ناراحتی امام زمان‌مان ناراحت باشیم.

دشمنی انگلیس و آمریکا با روحانیت به دلیل قدرت آن است

حجت‌الاسلام احمد قربانی در خطبه‌های نماز جمعه پل سفید با اشاره به این مطلب که همه انسان‌ها در فطرت پاک و خداشناس هستند، گفت: انجام امور دینی بیانگر فطرت پاک است.

امام جمعه پل سفید با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد شهید به درایت امام راحل اشاره کرد و افزود: تاسیس بنیاد شهید با درایت امام راحل و برای رسیدگی به امور خانواده شهدا و ایثارگران تاسیس شد.

وی به تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی اشاره کرد و یادآور شد: دشمنی انگلیس و آمریکا با روحانیت به دلیل قدرت آن است.

خطیب جمعه پل سفید به اجلاسیه خبرگان رهبری اشاره کرد و با تاکید بر اینکه خبرگان بازوان رهبری است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای مجلس خبرگان به پیام خود برای مهار گرانی به دولت اشاره کردند.

قربانی با تاکید بر اینکه اعضای پنج به اضافه یک، حسن نیت ندارند، گفت: کشورهای غربی به دنبال صلح نیستند، بلکه به دنبال منافع خود هستند.

ایران جزو 10 کشور اول تخریب منابع طبیعی دنیا است

حجت الاسلام محمد زمان رضایی امام جمعه زیراب در شهرستان سوادکوه نیز در خطبه‌های نماز جمعه زیراب با اشاره به اهمیت انفاق در جامعه، گفت: در قرآن کریم آمده است که هر چه انفاق کنیم خدا نیز عوض آن را به انسان می‌دهد.

امام جمعه زیراب با گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی از زحمات آنان تقدیر کرد.

وی با اشاره به هفته منابع طبیعی و با بیان اظهار نگرانی مقام معظم رهبری برای تخریب منابع ارزشمند آن، گفت: ما جزو 10 کشور اول تخریب منابع طبیعی دنیا هستیم.

رضایی خواستار گزارش‌دهی مسئولان با محوریت تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی شد و گفت: مسئولان گزارش دهی شفافی به مردم ارائه دهند و دلایل کوتاهی‌ها را نیز به مردم بگویند و پاسخگو باشند.

امام جمعه زیراب خاطر نشان کرد: همه دلایل گرانی‌ها را نباید در تحریم‌ها جستجو کنیم و بسیاری از این مشکلات متوجه سوء مدیریت مسئولان است.

انتهای پیام/86015/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول