اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اجلاسیه بزرگداشت سرداران و 123 شهید پاسدار کاشمر برگزار شد

خبرگزاری فارس: اجلاسیه بزرگداشت سرداران و 123 شهید پاسدار شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و بخش کوهسرخ با حضور خانواده‌های شهدا، اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد.

اجلاسیه بزرگداشت سرداران و 123 شهید پاسدار کاشمر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امام جمعه کاشمر ظهر امروز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس اظهار کرد: نام شهدا در ملکوت آسمان‌ها به بزرگی یاد می‌شود و ما اگر امروز اقدام به برگزاری یادواره شهدا می‌کنیم برای این است که فرهنگ شهادت کشور ما را همگام و همرنگ ملکوت آسمان‌ها کرده است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید قاسم یعقوبی افزود: امروزه امکان ندارد در این کشور نام شهیدی برده شود و ملت از آن تجلیل نکنند چرا که در کشور ما فرهنگی الهی و عاشورایی حاکم شده است.

وی با گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله مدرس خاطرنشان کرد: این شهید والامقام در واقع مدرس بزرگ شهادت، فداکاری و دینداری بود و ما امروز در کنار مضجع شریف وی مراسم یادبود شاگردانش را برپا کرده‌ایم.

امام جمعه کاشمر ادامه داد: در دوران دفاع مقدس بسیاری برای نرفتن به جبهه دنبال بهانه و عذر شرعی بودند اما پاسداران، سرداران و شهیدان ارزشمند ما افرادی بودند که به دنبال پیدا کردن بهانه برای نرفتن نبودند و حتی اگر به آنها می‌گفتی که تو مشکل داری و نمی‌خواهد به جبهه بروی قبول نمی‌کردند و با التماس و گریه خودشان را به میدان نبرد می‌رساندند.

وی با بیان اینکه شهدا از همه قید و بندها رها شده بودند، اظهار کرد: روحیات آن‌ها باورکردنی نبود و اگر خودمان آنها را با چشم خود ندیده بودیم نمی‌شد به سادگی این مسائل را باور کرد؛ این در حالی است که شهدا در حوزه و دانشگاه خاصی هم درس نخوانده بودند ولی همان‌طور که امام راحل فرمودند جبهه دانشگاه است و این همه بصیرت و بیداری جز در میدان جنگ و جبهه به دست نمی‌آید.

یعقوبی خاطرنشان کرد: این پاسداران شهید ارمغانی بزرگ برای ما آوردند چرا که ما ملتی بودیم که زیر بار سلطه بود و 40 هزار آمریکایی در این کشور از ما حق توحش می‌گرفتند اما با فریاد امام و پاسخ مناسب ملت توانستیم به استقلال دست پیدا کنیم.

امام جمعه کاشمر تاکید کرد: امروز جوانان باید بدانند که بیرون آوردن ایران پر از ذخایر غنی از چنگال آمریکای جهانخوار کار آسانی نبود اما امام(ره) به یاری پاسداران و بسیجیان آمریکا را از کشور بیرون کردند.

وی افزود: اگر امروز نام ایران در دنیا پرآوازه است به خاطر آن سردارانی است که در دانشگاه جنگ دکترای شهادت طلبی گرفتند و امروز نام بسیج و سپاه مثل نام حیدر کرار(ع) لرزه بر اندام دشمنان می‌اندازد.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه امروزه در همه جای دنیا تفکر انقلابی دارد عرصه‌ها را تسخیر می‌کند، خاطرنشان کرد: دشمن فکر می‌کند با فشار آوردن روی ملت ایران می‌تواند به موفقیت برسد اما نمی‌داند که ما فرزندان سختی‌ها و مشکلات بوده و انسان‌هایی هستیم که با سختی‌ها بزرگ شده‌ایم و ملتی رفاه‌زده و تنبل نیستیم.

یعقوبی ادامه داد: اگر دنبال عزت و سرفرازی باشیم باید با سختی‌ها مبارزه کنیم و امروز ملت ایران پرچم فتح، آزادی و عزت را به دست گرفته است و به این یادواره آمده‌ایم تا بگوییم که ای شهیدان! راه شما پر رهرو و پرچم شما در اهتزاز است.

امام جمعه کاشمر در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما بدانند که این تفکر همچنان باقی است و انقلاب ما انقلاب شکم و نان نیست بلکه انقلاب عزت، ایمان و قوانین دینی است که امروزه توسط این ملت بزرگ استمرار دارد.

اسدیان فرمانده سپاه ناحیه کاشمر نیز در این اجلاسیه از همکاری همه نهادها و ادارات دولتی کاشمر در برگزاری این یادواره باشکوه تشکر کرد.

انتهای پیام/70009/ز40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول