اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

یادمان نخستین خلبان شهید هوانیروز منتظر تعیین تکلیف

خبرگزاری فارس: از نخستین خلبان شهید هوانیروز کشور، تنها عکسی در ورودی و خروجی کمربندی جاده فیروزکوه -تهران قاب شده است.

یادمان نخستین خلبان شهید هوانیروز منتظر تعیین تکلیف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، سرلشکر خلبان شهید جعفر مهدوی ملک کلایی متولد 1333 در روستای ملک کلای قائمشهر است که در عملیات جنگی کومولوهای ضد انقلاب در پاوه کرمانشاه در 26 مرداد 1358 به همراه دکتر چمران و سرتیپ فلاحی با دستور آماده‌باش سران ارتش توسط امام راحل(ره) به منطقه اعزام شد و در چرخ‌بالش که حامل مهمات جنگی بود از ناحیه گلو مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به همراه 600 تن دیگر به شهادت رسید.

شهید مهدوی نخستین خلبان شهید هوانیروز کشور است که سال‌ها در ورودی و خروجی کمربندی فیروزکوه به سوادکوه و تهران، تنها تابلویی از تیزپرواز جبهه‌های جنگ، شهید ملی ایران زمین را معرفی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در زمان حسن قلی‌زاده فرماندار سابق قائمشهر، مقرر شده بود که ماکتی از بالگرد شهید در ورودی شهر نصب شود که چه در زمان ایشان و چه تاکنون محقق نشد.

رئیس شورای شهر قائمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسخ به اما و اگرهای تهیه و نصب یادمان شهیدی که تنها در تابلویی قاب شده است ولی نام تمام ایران را بر دوش کشیده است، اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورا مقرر شد تا این یادمان تا پایان سال جاری نصب شود به همین منظور برای تعیین نوع یادمان، مناقصه‌ای در روزنامه‌های سراسری گذاشته شد و شهرداری و شورای قائمشهر برای طرح انتخابی، جایزه نفیس چند سکه بهار آزادی را تعیین کردند.

علی اکبر حسین زاده افزود: در بودجه سال 91 شهرداری، مبلغ 500 میلیون ریال به این کار اختصاص داده شد که  تاکنون اجرای آن محقق نشد.

وی تصریح کرد: علت تاخیر‌، عدم پذیرش طرح‌هایی است که از چند شرکت ارسال شد.

حسین زاده با بیان اینکه شورا همچنان منتظر تعیین تکلیف از سوی شهردار قائمشهر تا پایان سال 90 است، اذعان داشت: به احتمال محقق نشدن طرح، بودجه با افزایش مبلغ به سال بعد منتقل می‌شود.

وی همچنین از موافقت هوانیروز برای تهیه ماکت بالگرد شهید خبر داد و تاکید کرد: تلاش ما طراحی یادمانی جدید و زیبا است ولی اگر این طرح انتخاب نشد بالگرد شهید مهدوی به‌زودی در قائمشهر نصب می‌شود.

یاد باد آنکه سر کوی توام منزل بود، نام شهید جعفر مهدوی ملک کلایی بر خیابانی است که با دست‌های پرشکوه خود آبادش کرد و اینک در تابلویی پاسبان جاویدان شهر ماست.

انتهای پیام/86008/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول