اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین شهر و میمه:

هوگو چاوز در مقابل جهان سلطه با تمام قدرت ایستاده بود

خبرگزاری فارس:امام جمعه شاهین شهر و میمه با اشاره به مرگ رئیس جمهور ونزوئلا اظهار کرد: هوگو چاوز مردم‌دار و انسانی بود که در مقابل جهان سلطه با تمام قدرت ایستاده بود.

هوگو چاوز در مقابل جهان سلطه با تمام قدرت ایستاده بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین شهر، حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان صفات متقین اظهار کرد: یکی از صفات مؤمنان به جا آوردن شکر نعمت است.

وی با اشاره به اینکه کفران نعمت برخی صفات را از انسان سلب می‌کند، اضافه کرد: شکر گذاری و ناسپاسی انسان از نعمت‌های خداوند تبار و تعالی یک حالت استدراج دارد.

امام جمعه شاهین شهر و میمه ادامه داد: استدراج عبارت است از مجازات خداوند، از طریق افزایش نعمت بعد از نعمت و به صورت تدریجی که مشمولان این سنت، استغفار و توبه را فراموش می‌کنند و در آخرت به عذاب می‌رسند و یا یک‌باره آن نعمت‌ها را از دست می‌دهند و مورد عذاب واقع می‌شوند.

وی تأکید کرد : به صورت کلی وفور نعمت از شیوه‌ استدراج گرفته شده است، اما این فراوانی نعمت در جامعه مصادیقی دارد که به چند مورد آن در روایات اشاره شده که در جامعه امروز اگر بخواهیم جستجو کنیم، موارد مختلفی از جمله ثروت، افزایش قدرت و علم و شکوفایی را می‌توان نام برد.

ملکیان در خطبه‌های دوم نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به سفارش تقوا گفت: در حدیثی از امام علی (ع) آمده است که هرکس از تقوا فاصله بگیرد، غرق شهوات و لذات دنیایی می‌شود.

وی به ایام در پیش رو اشاره کرد و گفت: از ایام این هفته شهادت سید جمال‌الدین اسدآبادی است، او کسی بود که در هر کجای دنیا که قدمی می‌گذاشت، زلزله‌ای ایجاد می‌کرد.

امام جمعه شاهین شهر و میمه با بیان اینکه از دیگر مناسبت‌های این هفته تاسیس کانون مساجد است، تصریح کرد:مساجد امروز دنیای اسلام نقش به سزائی دارند.

وی با بیان اینکه نقش مساجد را نمی‌توان تنها در عبادت دانست، ادامه داد: امروزه بسیاری از کارهای فرهنگی، رفع اختلافات و مشکلات مردم در مساجد حل و فصل می‌شود.

ملکیان با اشاره به مرگ رئیس جمهور ونزوئلا اظهار کرد:آقای هوگو چاوز مردم دار و انسانی بود که در مقابل جهان سلطه با تمام قدرت ایستاده بود.

وی با بیان اینکه پیام تسلیت رئیس جمهور ایران به مناسبت رحلت رئیس جمهور فقید ونزوئلا غیرعقلانی بود، اضافه کرد: پیام تسلیتی که ظاهراً توسط مشاوران رئیس جمهور نوشته شده بود، نباید در آن به اعتقادات مسلمان به ویژه شیعه توهین می‌شد و در این پیام و امثال آن باید تأمل بیشتری شود.

امام جمعه شاهین شهر و میمه افزود: از مناسبت‌های دیگر این هفته تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است که این نهاد به خوبی توانسته نقش شهادت و ایثارگری را در جامعه احیا کند.

وی در پایان به مسئله کشتار مسلمانان در پاکستان اشاره کرد و گفت: متأسفیم برای سردمداران حقوق بشر در جهان که در مقابل این‌گونه حملات تروریستی علیه مسلمانان از خود واکنشی نشان ندادند.

انتهای پیام/2301/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول