اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جم:

چوب حراج به باورهای دینی نزنیم/ قرار دادن چاوز در کنار حضرت مهدی(عج) ناپسند است

خبرگزاری فارس: امام جمعه جم با اشاره به واکنش رئیس جمهور به مرگ چاوز گفت: چاوز یک شخصیت بزرگ است که مواضع ارزشمندی در مورد ایران داشته اما تعریف و تمجیدهای رئیس جمهور از وی و اعلام عزای عمومی در کشور منطقی نبود.

چوب حراج به باورهای دینی نزنیم/ قرار دادن چاوز در کنار حضرت مهدی(عج) ناپسند است

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های امروز نماز جمعه جم با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا و پرهیزگاری از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان مؤمن و مسلمان است و رمز سعادت دنیا و آخرت است.

وی به جشن نیکوکاری اشاره کرد و با دعوت از مردم برای مشارکت در این امر خداپسندانه افزود: مردم موضوع انفاق را نباید فراموش کنند، در قرآن تاکید بسیار زیادی به انفاق شده است.

امام جمعه جم خاطر نشان کرد: مردم به همنوعان کمک کنند و به‌ویژه در شب عید این امر اهمیت بیشتری دارد و باید به همسایه‌ها و ایتام توجه کنیم.

گنجی تصریح کرد: توجه نکردن به انفاق موجب افزایش فاصله طبقاتی می‌شود و جامعه به سمت فساد حرکت می‌کند.

وی به سالروز عملیات موفقیت‌آمیز بدر اشاره کرد و یادآور شد: این عملیات در منطقه نور‌الهویزه و بعد از عملیات خیبر انجام شد و 80 گردان سپاه و 35 گردان ارتش در برابر 120 گردان دشمن قرار گرفتند و رزمندگان اسلام با شکست دشمن به رودخانه دجله رسیدند.

امام جمعه جم با تبریک 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید گفت: بنیاد شهید یک نهاد مقدس است و کسانی که در این نهاد فعالیت می‌کنند باید به این خدمت‌گزاری خود افتخار کنند.

گنجی افزود: بنیاد شهید باید به خانواده شهدا توجه بیشتری کنند و مشکلات و معضلات این عزیزان را مرتفع کنند.

وی در ادامه به برگزاری کنگره بزرگداشت 7 هزار شهید زن اشاره کرد و گفت: پیام ارزشمند مقام معظم رهبری به این کنگره نشان دهنده جایگاه زنان شهیده است و باید این گونه مراسمات تداوم یابد.

امام جمعه جم با اشاره به اجلاس اخیر خبرگان و با تبریک انتخاب مجدد آیت‌الله مهدوی کنی به ریاست خبرگان اظهار داشت: بررسی مسایل مربوط به صدا و سیما در این اجلاس نشان دهنده اهمیت صدا و سیماست و امیدوار هستیم این نهاد در مسیر رشد و بالندگی بیشتر حرکت کند.

گنجی به کشتار شیعیان پاکستان اشاره کرد و ابراز داشت: علما و مراجع عظام تقلید موضع‌گیری قاطعی داشتند و از دولت نیز انتظار داریم در این زمینه واکنش نشان دهند.

وی همچنین به مرگ چاوز اشاره کرد و بیان داشت: چاوز یک شخصیت بزرگ است که مواضع ارزشمندی در مورد ایران داشته ولی تعریف و تمجیدهای رئیس جمهور از وی و اعلام عزای عمومی در کشور منطقی نبود.

گنجی یادآور شد: ما اعتقاد داریم که حضرت مهدی(عج) منجی عالم بشریت است و حق نداریم چوب حراج به باورهای اصیل دینی بزنیم و قرار دادن چاوز در کنار حضرت مسیح و حضرت مهدی(عج) کاری ناپسند بود که انجام شد و رئیس جمهور باید دقت بیشتری در اظهارات خود داشته باشد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم انتخاب بخشداران و مسئولان بومی برای جم گفت: جم شخصیت‌های ارزشمند و بزرگی دارد و باید مسئولان این شهرستان بومی باشند تا درد مردم را بدانند و بتوانند در مواقع لازم در کنار مردم باشند.

گنجی تصریح کرد: از استاندار پرتلاش استان بوشهر انتظار داریم به دغدغه مردم در انتصاب معاون بومی برای فرمانداری جم و انتصاب بخشداران بومی توجه داشته باشد.

انتهای پیام/2451/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول