اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

قرار دادن چاوز در کنار امام زمان (عج) تشنج‌آفرین است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آستارا با بیان اینکه اعلام عزای عمومی از طرف دولت برای مرگ هوگو چاوز هیچ توجیهی ندارد، گفت: قرار دادن چاوز در کنار امام زمان (عج) و همراه مسیح تشنج‌آفرین است.

قرار دادن چاوز در کنار امام زمان (عج) تشنج‌آفرین است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به مرگ هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا و اعلام عزای عمومی توسط دولت ایران، اظهار کرد: رئیس جمهور کشور ونزوئلا از نظر اینکه یکی از مبارزان سرسخت با افکار آمریکایی بود قابل تقدیر است اما اعلام عزای عمومی یک‌روزه توسط هیئت دولت ایران هیچ توجیهی ندارد.

وی با بیان اینکه در کشور ما اتفاق‌های بسیار مهمی مانند بلایای طبیعی برای هموطنان رخ می‌دهد اما اعلام عزای عمومی نمی‌شود، افزود: هوگو چاوز مسلمان و مسیحی نیست و اعلام عزای عمومی برای شخصیت او توجیهی ندارد زیرا بسیاری از بزرگان ما از دنیا رفته‌اند و عزای عمومی اعلام نشده است.

خطیب جمعه آستارا با تصریح بر اینکه مردم ما اکنون زیر فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها هستند، تصریح کرد: حرف‌هایی که درباره شخصیت رئیس جمهور ونزوئلا مطرح شده، تعجب‌آور است.

وی اضافه کرد: قرار دادن چاوز در زمره یاران امام زمان (عج) و همراه حضرت مسیح تشنج‌آفرین است و علما را آزار می‌دهد که امیدواریم این چنین سخنانی هرگز مطرح نشود.

امام جمعه آستارا با اشاره به برگزاری سیزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری و دیدار اعضای این مجلس با رهبر فرزانه انقلاب خاطرنشان کرد: در این دیدار رهبر معظم انقلاب سخنان ارزشمندی ایراد فرمودند که یکی از موارد مطرح شده از طرف ایشان بحث مذاکرات هسته‌ای و جلوگیری از گرانی‌ها و گزارش مسئولان درباره تنظیم بازار و تاکید ایشان بر کاهش فشار اقتصادی بر مردم بود.

وی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن بزرگداشت روز شهدا، عزت و سربلندی ایران اسلامی را مدیون خون شهدا و خانواده شهدا دانست و بر لزوم ادامه راه و آرمان‌های شهدا تاکید کرد.

حافظ‌نیا با اشاره به سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی‌هنری در مساجد افزود: یکی از مراکز مهم فرهنگی‌هنری که تاثیر مهمی در تبیین و گسترش فرهنگ اسلامی دارد وجود کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج است که این دو نهاد در کنار همدیگر می‌توانند اقدام‌های ارزشمندی در این حوزه حساس انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به بزرگداشت سید جمال‌الدین اسدآبادی، این عالم روحانی را مصداق بارز روشنفکر و بصیر دانست و یادآور شد: این بزرگوار بر لزوم روحیه تسلیم نشدن مسلمانان در مقابل استکبار و استعمار و آموزش و یادگیری مسلمانان به علم روز همواره تاکید داشت.

انتهای پیام/84002/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول